dissabte, 21 de juliol del 2018

II Half triatló Mequinensa

Resultat d'imatges de II half triatlón mequinensa



     Darrera competició de la temporada.



     En un any marcat per l'escassetat de curses, i pels contratemps, no tenia massa clar que haver-me ficat com a objectiu un mitja distància fos la millor opció, però havia de ficar a prova els nous coneixements com a entrenador nacional de triatló. Així que no hi havia volta endarrere.

     La setmana de més càrrega l'havia passat gairebé en blanc al haver canviat una ungla del peu. A començaments de setmana, sigui pels nervis, o sigui perquè realment les nenes em van enganxar una mica de gastroenteritis, vaig estar 3 dies amb molèsties estomacals, no "competia" des del cap de setmana del 19 de maig...... massa esperançador el resultat no era, però l'any passat no vaig poder acabar-la i tenia l'espina clavada encara. S'havia de provar sí o sí.

     L'area de transició és amb racks individuals igual que a la copa del món, i això ja anima. 
     La natació és a una sola volta, igual que la bici. 
     En el primer cas, per mi que no nado bé, gairebé m'estimo més a dues voltes, haver de fer 750m, ademés a contra corrent, per arribar a la primera boia se'm fa molt llarg. 
     En el cas de la bici és un luxe. 
     I la cursa a peu és a 4 voltes, per mi perfecte. Ajuda a controlar els temps i passes per meta, on sol estar tot el públic animant, 4 cops.

     Durant la setmana havia comptat el temps que m'hauria de costar fer la cursa segons els meus temps d'entrenament, tot i que amb el sector de bici que hi ha és complicat de saber, i, si la cosa no sortia massa bé, aniria sobre les 5 hores i 5 minuts. Com a molt ràpid podia acabar-la en 4 hores i 50 minuts.

     Diumenge pel matí arribo a Mequinensa pensant que tenia temps més que suficient per fer-ho tot ( descarregar el cotxe, Anar a control de material, acabar de canviar-me, deixar la bossa al guardarroba i, en cas que fos necessari, anar al lavabo), al final em toca córrer i no puc escalfar gens.

     I es fan les 8:00 i comença el triatló.

     NATACIÓ. Inicio la natació amb més calma que les darreres vegades, no tinc intenció d'agobiar-me i tenir pensaments d'abandonament a la primera de canvi. Això serà llarg i no cal patir tant. 
     Agafo uns peus i em fico aferrat a ells, com una rèmora, tota l'estona que puc.
     Tinc la sensació de no anar massa bé perquè em trobo molt sol, al començament he anat uns metres amb gent per tots els costats però ara solament noto els peus del de davant i poca cosa més.
     Al passar la segona boia, quan més o menys hauríem d'estar sobre la meitat del recorregut, miro el temps que porto. 19'18"...... Això serà llarg. Però la segona part del recorregut és a favor de riu i això es nota amb el ritme.
     Nado gairebé tot el tram llarg de tornada sense ningú a davant, per molt que intento augmentar ritme per agafar els peus del que porto a pocs metres no ho aconsegueixo, passo la tercera boia i començo a marcar el ritme jo als 4 o 5 que ens em trobat al gir.
     Vesso de l'aigua i inicio el trot cap a la T1 mentre miro el temps del primer sector. 33'52" (1:46 100m si en fiem de la majoria que deien que la natació era més llarga, 2000m són 1:42 100m TIEMPAZO).

     T1.  Casquets, taps i gafes a la mà. Al traure'm el neoprè es queden, tal com ho tinc previst, dins de la màniga. Em fico les gafes i el casc, avituallaments a la butxaca, neoprè fora (gairebé marxo sense dorsal), i surto cap al segon sector. 1:30 BON TEMPS.

     BICI. El començament és desastrós. Em marxa un peu al ficar-lo sobre la sabatilla i gairebé caic, he de parar a ficar-la bé. La llengüeta de la sabata dreta s'ha quedat tocant a la sola i no m'entra el peu, estic una bona estona mirant que coi passa. Durant aquest temps, que segurament no va ser molt encara que a mi em va semblar etern, em passen 7 ciclistes i em quedo una mica en terra de ningú. En principi aquest fet en un Half tampoc ha de tenir molta importància ja que no es pot anar a roda, però els primers metres per agafar aviada és impossible no ficar-te darrere de ningú i, al llarg del trajecte, comprovaré com aquests 8 o 10 ciclistes que van sortir amb mi van anar junts ( guardant les distàncies reglamentàries) tota l'estona.
     I agafo la primera pujada, la més forta, amb bones cames però sense voler donar-ho tot. Tinc motor dièsel i les arrancades de cavall sempre, i en qüestió de pocs metres, se'm tornen en parades de ruc.
     Tot el tram de bici és molt irregular, amb asfalt ondulat i parxejat, amb continus puja - baixa que castiguen les cames. Però aquest havia de ser el meu segment i no puc deixar-me anar.
     Vaig apretant les dents tota l'estona, intentant anar menjant i bevent cada quan ho tenia planificat, encara que l'estómac no està 100% i costa de passar l'aliment.
     Poc a poc, vaig veient com els ciclistes que em precedeixen em van traient metres i no puc fer-hi res, porto el ritme més alt que puc portar. La mitjana de pulsacions durant les 2 hores 44' que vaig pedalar al 80%FCR corroboren aquest fet.
     Anem a tocar la rotonda de Favara, tornem cap a Mequinensa, anem fins a Nonasp i de nou cap a Mequinensa.
     Vaig descomptant els kilòmetres que em falten per arribar als 8 últims que són clarament favorables, incloent la baixada del port de Mequinensa.
     Al darrer tram aprofito per ingerir el darrer gel i soltar una mica les cames. Preparo la T2 i desmunto amb 2h 44', com he dit abans. TEMPS NORMAL.

     T2. Deixo bici, casc fora, sabatilles de córrer dintre, gorra i giro el dorsal. 1:10 BON TEMPS.

     CURSA A PEU.  Entro al darrer sector amb 21 kms per davant i un ritme de 3:50 el primer kilòmetre. El temps és perfecte per poder fer una bona cursa, una mica núvol i bona temperatura gairebé sense aire. Regulo ritme per ficar-me sobre els 4:00 min/km que voldria portar durant tot el segment. km 2 a 4:01, km 3 a 4:06. Al final del 3r kilòmetre començo a notar agarrotament i principi de rampa al bast extern del quàdriceps dret, baixo ritme esperant que sigui culpa del canvi de disciplina i de treball muscular. L'avís es passa finalment. km 4 a 4:29. Torno a ficar-me a ritme però abans d'acabar el km 5 em passa el mateix a l'interior de la cuixa esquerra..... torno a baixar ritme i torna a passar-se. km 5 a 4:18. 
     Acabo la 1ª volta al circuït de 4. Miro el temps que porto i vaig millor del que esperava amb 3h44' i "solament" 16.000m per córrer ( vaig fent càlculs mentre corro per ajudar-me a passar l'estona i em surt acabar, si vaig a 4:00, en 4h 48'). Decideixo tornar-me conservador, no sigui que al següent avís no hi hagi solució, i em marco un ritme "còmode" entre 4:20 i 4:30.
     Així van passant els metres, uns millors que els altres, a cada volta hi ha un tram que se'm fa més feixuc. 
     Vaig refrescant-me i bevent dos o tres cops per volta, encara que no faci excessiva calor el motor va alt de temperatura.
     Al acabar la 2ª volta em prenc un gel (havia de ser a la 3ª però les rampetes del començament em fan avançar la ingesta). 2 voltes més i ja haurà acabat.
     Ritme mantingut tota l'estona fins als últims 1500, ara ja puc tornar a apretar. Obro una mica de gas, tampoc gaire que les cames estan molt tocades, i tanco aquests últims 1500 a 4:15 min/km. i 1h31'24" el segment TEMPS NORMAL-BO.

TEMPS TOTAL 4h52'35"


L'alegria ha vingut desprès, a part de l'alegria d'acabar amb un temps força bo per mi, al veure que amb aquest resultat he estat el 1r classificat absolut comarcal en mitja distància i el 3r classificat de la meva categoria del campionat d'Aragó de mitja distància.










SALUT!!
     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada