divendres, 1 d’agost del 2014

Primera i última prova de foc.




Comptant com sempre amb la inestimable ajuda i col·laboració del cunyat JX avui he anat a provar-me per primer cop al mar.
L'any passat vaig anar a nadar...... crec que 3 cops amb aigües obertes abans d'anar a fer la triatló. Aquest any, entre unes coses i altres, avui ha estat el primer i l'últim cop.

Per aprofitar que disposava de transport i "moxiler" he treballat les dues transicions i he fet el treball endarrerit de bici i cursa de tota la setmana.



A les 9:40 iniciava el tram de natació, amb una aigua fresca i una mica de corrent que t'arrossegava mar endins. Com cada cop que em fico al mar anava amb tots els sentits alerta i amb molt de compte, potser una mica de por i tot, per veure com aniran les sensacions. Avui a sobre sabia que la cama dreta em molestaria i per tant no podria patalejar al 100%.

Les sensacions han estat molt satisfactòries, he notat que em cansava poc i que nadava pràcticament sense angoixa per les onades i l'aigua salada ( l'únic que m'ha fet nadar malament han estat els pensaments, que sempre se'n van a buscar taurons i peixos estranys..... no hi puc fer més).

Amb 33' i més de 1500 metres recorreguts he donat per acabat el test i he anat a buscar la bici.

La transició ha estat molt més lenta del que hagués volgut per culpa de la sorra i el pulsòmetre que no m'ha agafat les pulsacions en tota l'estona. He hagut de treballar per sensacions tan en la bici com corrent.

La part de bici l'he feta per un trajecte que m'ha escollit JX. Havia de començar a la platja i anar recorrent camí de cara a Seròs, i això implica pujades.... sí o sí.


He mirat de respectar l'entrenament apretant en els moments que tocava i recuperant també quan el garmin m'ho indicava, però del Km 20 al 30 ( sobretot a partir del 25), amb trams de 200, 300 i 400 metres a l'11 i al 12% i amb uns "desarrollos" mínims de 39 al plat i 25 de pinyó, he fet el que he pogut per no haver de baixar de la bici.
El principi del trajecte de bici ha estat molt divertit, amb puja baixes continus amb corbes una mica peraltades que feien molt entretingut el rodar, però un cop hem agafat la carretera vella de Gavadà tot ha estat pujar i pujar.

Tot i amb això encara he fet un kilometratge decent durant els gairebé 90 minuts que he pedalat.... 31 Kms amb 800 metres positius.

En acabar la bici em tocava el pitjor segment per a la cuixa, la cursa a peu i amb trams de baixada.
Durant el temps que he pedalat hi ha hagut algun moment que he notat molèstia, però sabia que podria aguantar tota l'estona si no apretava fort. Corrent no ho tenia tant clar.



He començat suau, molt suau i aprofitant una mica de pujada ( sabia que pujant, al tenir menys impacte al terra em trobaria bé) per veure si al escalfar-se la musculatura minimitzava les conseqüències negatives.
Realment patia més pel fet de no incrementar la lesió que no pel fet de poder fer els 30' que volia de cursa o no.

El ritme ha estat baix, però he acabat content perquè he vist que diumenge vinent és fàcil que pugui estar prop del 100%.

Els últims metres han estat amb forta pendent de baixada i allí sí que he hagut d'anar amb compte, però la resta bé. A més els trams de la triatló de Tarragona són molt plans.

Ara em queda relax dissabte i diumenge ( diumenge a la platja amb les reines de casa) i una setmaneta amb poca càrrega abans de tornar a suar de valent.

PD: No sé la forma d'agrair l'ajuda i l'esforç altruista que fa Josep Xavier amb mi, però almenys et dono les gracies per aquí per a que quedi constància escrita. MERCI.

SALUT!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada