dissabte, 7 de febrer del 2015

Primera sortida llarga

Desprès del fiasco, per culpa del vent que va fer la setmana passada, avui hem pogut sortir a rodar amb la flaca.

L'objectiu era el mateix que fa 7 dies, sumar temps i kilòmetres per fer fons per una part i, sobretot, veure com responia el meu cos a la posició de la bici passades unes hores.

Els més goluts, o els més afortunats en temps, vam sortir a les 13:05 en direcció Mequinensa. El full de ruta marcava anar a Mequinensa i desprès rodar direcció Fraga per trobar-nos amb Guerau ( que començaria la marxa), Pere i Javier ( aquests 2 venien pedalant ja des de Seròs.

Dels 5 que havíem de començar més aviat ( JX, Martino, Juanjo, Calú i jo) un, concretament Calú va haver de caure de la convocatòria per obligacions culino-tecnològiques. Desprès ens va venir a trobar pedalant en direcció contrària des de Fraga fins a Mequinensa.

El dia no tenia "desperdici", feia sol, no feia vent i la temperatura era, a primera hora de la tarda, agradable ( anant vestits amb roba d'hivern, això sí).

Ritme suau, amb algun "arreón" de Juanjo per provar les cames, i amb la grupeta de 4 rodant junta fins arribar a Mequinensa ( 15 Kms per aclimatar el cos). De Mequinensa fins a Fraga ja comencen els relleus, sense forçar la màquina.... es tractava de fer fons. A mig camí arrepleguem a Calú i s'uneix a les "rellevàncies".
Tot i no rodar fort arribem a Fraga amb massa temps com per esperar fins a les 15:00 ( que era l'hora que havíem quedat) sense fer res. Decidim anar a trobar a Pere i Javier que anaven venint des de Seròs i desprès tornar fins a Fraga un altre cop amb ells.

La pujada la fem pel revolt enlloc de per la carretera, pujada curta però amb pendents fortes que impossibiliten controlar les pulsacions, i desprès ens deixem anar fins al barranc de les bales on aconseguim ajuntar-nos amb el duo que venia de casa...... Mitja volta i pit amunt de nou.

Acabem per reunir-nos tots finalment, 8 ciclistes - trobo que fem goig i tot - , i comença la ruta conjunta.

Els primers metres serveixen per fer petar una mica la xarrada i aviat ens tornem a ficar en fila per anar fent relleus més o menys ordenats.

Fraga-Saidí transcorre sense més problemes, el grup va junt i anem rodant sense inconvenients.

Saidí - Gimenells començant amb bona carretera i acabant amb pista molt trencada. El paisatge ens ha deixat alguna imatge hivernal.
Tota la tendència d'aquest tram és de pujada, amb un seguit de "tobogans" llargs que van carregant les cames sobretot si, tal com va passar, alguna pujada s'intenta mantenir el ritme que portàvem durant la baixada i pla. Això fa començar a crear alguna tensió amb els que es senten més fluixos. I estira el grup, creant algun trencament, un parell de cops.
El tram de pista asfaltada en mal estat es fa molt pesat, està tot ple de clots i asfalt solt i suposa un calvari per a aquest tipus de muntures. Aquí tots anem desperdigats formant parelles o, com a molt, trios.

Gimenells - Raimat- la Cerdera. Sense arribar a entrar a Raimat, passem per la carretera de fora, tornem a rodar junts i amb calma fins agafar la general que circula paral·lela a l'A22. Desprès, la pujada precedent a la Cerdera, cadascú la fa al seu ritme. N'hi ha que volen treballar potència de cames, uns altres fan una sèrie, uns altres miren de controlar les pulsacions,...... Ens reagrupem a dalt un altre cop ( excepte Guerau que havia d'accelerar el ritme per poder arribar a Fraga amb llum) i continuem en direcció a Lleida.

Cerdera - Alcarràs. Aquest tram el deixaré en ........................... perquè vaig perdre el Nord i una mica el Sud i tot en algun tram.

Alcarràs- Seròs. Tornada fàcil i feta moltes vegades per tots ja. Ens enfilem i, sense arribar a fer relleus, anem alternant les posicions capdavanteres fent alguna sortida crema cames en els repetxets que trobem ( aquí veig que, encara que em trobo bé, la polvora de les cames es crema amb molta facilitat........ d'aquí a un mes he de treballar aquest aspecte).

En arribar a casa ens surten 120 Kms ( als que hem començat a les 13:00) i 900m de desnivell. Ha estat una molt bona sortida de fi de setmana.El millor és que m'he trobat molt bé amb la bici, sense mal d'esquena ni de coll.

La setmana vinent segurament agafaré la BTT, ja ho veurem.

1. GRUPETTA, argot de l'entorn ciclista que vol dir bon rotllo que es la tònica que va ser la sortideta del dissabte, bravooooooo

i per cert la volteta dels huertecillos passarà ara a VARIANTE COBARDE DE LA CERDERA,

au a pedalar perales

2. L'autor ha eliminat aquest comentari.