diumenge, 3 de maig del 2015

Ai que patirem!!!

Ha arribat el dia de la prova de foc.
Dissabte a les 7:00 del matí estem a la Granadella per fer una ruta molt pareguda a la Mussara del 16 de maig.
Els integrants som gairebé la totalitat dels membres del C.C. Seròs que d'aquí a dues setmanes anirem a fer aquesta prova de gran fons: Juanjo "el Pelícano", Pere, JX, Aleix, Martino "Sioux", Guerau i jo. Solament falten Javier, Ernesto i Calú.

La sortida resultant havia de ser d'uns 180 Kms i 3000 metres de desnivell positiu.

Iniciem la marxa direcció Bovera, amb una carretera amb corbes molt entretinguda per fer baixant ( com fem ara). El fred encara es deixa notar a primera hora del matí, i més descendint, però sabem que tal com avançarà el dia la temperatura anirà pujant fins fer-nos patir calor.

Passem Bovera i seguim baixant, ara amb pendent suau, fins trencar a la carretera de la Palma d'Ebre i iniciar la primera pujada.
El grup va bé, sempre hi ha qui està en més bon estat i porta la capdavantera ( en aquest cas Guerau i Aleix), però anem bastant junts i ens permetem d'anar parlant.

La Bisbal de Falset, Margalef, i seguim pujant fins a la C-242, que porta a Bellaguarda i la Granadella, però aviat agafem una pista asfaltada i amb molta grava solta que, fent un bucle, ens portarà baixant fins a Cabacés, havent passat per la Bisbal un altre cop, i desprès a la Vilella Baixa.

Anàvem sobre el km 80 i ningú acusava cap símptoma de cansament, no havíem fet més que pujar i baixar ininterrompudament i ara ens espera el plat fort del dia. Pugem a la Morera passant per Escaladei. Són 13 kms de pujada que tenen el seu lluidor en els últims 5. La carretera s'aixeca fins a percentatges difícils de portar, fins i tot pel 34-32 que porto. Ens hi fiquem tots amb ganes, uns amb més gràcia, o potser hauria de dir eficiència, que d'altres. Cadascú al seu ritme, en aquestes pujades no pots intentar coses que no saps segur si pots fer, arribem dalt de la Morera i fem foto de grup per deixar constància que hem arribat fins dalt.
Mentre esperem per sortir "retratats" arriba un altre ciclista amb poca cara de patiment i un ritme molt bo que ens fa pensar.........- Per molt que juguem a ser "pros" no arribem ni a simples afeccionats.

Baixem fins a Cornudella, fem una altra "Tachuela" fins a Porrera, pugem de nou i tornem a baixar per arribar a Falset, jo pateixo una punxada de roda que ens fa parar un parell de cops per intentar talonar bé la cuberta però no hi ha manera, més puja baixa fins a El Molar i comença una altra prossessó del dolor fins a la Figuera.

Degut a la punxada s'han fet dos grups; Guerau, Martino i Aleix que anaven bastant davant i Pere, JX, Juano i jo que ens havíem quedat una mica.

Del Molar a la Figuera pugem amb aquest dos grups canviats d'ordre perquè el trio escapat ha parat a El Molar a repostar aigua, nosaltres ho hem fet al poble d'abans.

La calor es deixa notar amb ganes, són voltes de les 14:00 hores, i la pujada va fent suau però sense descans. Durant la ruta havien anat avisant que era constant i que al final es feia pesada....... suposo que, quan tants cops t'ho diuen, esperes que sigui més complicat del que realment és...... perquè tampoc se'm va fer tan xunga.

Descanset baixant uns 5 kms i tornem a rodar amb un fals pla continu de pujada direcció a la Bisbal de Falset.

A partir del km 160 he trobat el mur psicològic i físic, al qual hi va ficar un parell de fileres de "Geros" la pujada final fins a Bellaguarda. Ha estat per la mateixa pista asfaltada que hem baixat al poc de començar la marxa.

Els kilòmetres finals, amb fals pla favorable han passat sense voler.

Al acabar els 184 Kms amb, ATENCIÓ....., 3600 metres positius (pel meu garmin 4051) una bona cervesa fresca i cap a casa.

La ruta és molt bonica, també hi fa el fet de sortir una mica de casa, amb terrassetes petites de vinya i zones boscoses de mitja muntanya.