diumenge, 20 de gener del 2013

VII Duatló d'Alpicat.




Per fi havia arribat el dia de tornar a començar la temporada de duatlons desprès d'un 2012 bastant poc productiu.
Com sempre des de dissabte ja estava activat i preparant els estris necessaris seguint el ritus de cada cop: Primer revisar i netejar la bici, preparar tota la roba necessària, comprovar que tingués tots els papers de la inscripció i, finalment, organitzar els "dopings" del dia de la cursa.
Tinc molt clar que mai arribaré a fer cap posició dins del "top ten" però m'encanta fer els preparatius precursa i em motiva i em calma els nervis.

Aquest any anava a córrer juntament amb Gerard Plaza i Carlos Agustí, he trobat a faltar la participació de Bolado (que suposo que la següent no se la saltarà) i també l'ajuda del cunyat com a "motxiler" però per contra, aquest any, m'han vingut a veure i a animar, tot i les inclemències meteorològiques, les dues reines de casa ( potser hauria de dir la reina i la princesa) Pat i la Paula. Moltes gràcies per haver fet l'esforç.



A les 10:00 ja teníem els dorsals tots 3 ( Gerard, Carlos i jo) i començàvem a ficar les bicis i el material al nostre box per poder escalfar.
Com sempre durant l'escalfament surten els primers contratemps que sempre són resultat dels nervis - em fa mal la berruga cremada de la planta del peu - començo a notar-me el turmell - sento com si tingués un "tirón al quàdriceps -
Faig les salutacions de rigor amb els amics i coneguts que he anat fent i trobant a les diferents curses que he anat, totes per la zona, i ens fiquem els 3 de Seròs preparats per la sortida a uns quants metres de la màrfega per on s'ha de passar per a que et puguin llegir el xip. Comencem a parlar i a fer una mica de conya i, poc a poc, veiem com la resta de participants es van ficant darrera nostre o, com a molt endavant, a la vora.  Aquest cop i per primera vegada estava ficat a la primera línia de sortida. La participació és mes reduïda que els altres anys, l'aigua de divendres i dissabte i el vent d'avui han fet tirar endarrere a molta gent.
Faig una mirada al voltant i diviso a les dues animadores personals situades a la vora de la sortida preparades per fer la foto. Avui no pot fallar res.



10:30. Donen la sortida i, com era d'esperar, surt gent disparada per totes bandes passant-nos per tot arreu.  Agafo el meu ritme i em deixo estar del que fan els altres. Com ja tenia clar Gerard em va davant i Carlos darrera. El primer tram sempre comença baixant pels carrers d'Alpicat, aquest any a sobre durant la baixada teníem el vent a favor, i això afavoreix portar un ritme alt. A partir d'aquí la cosa canvia i ja has de treballar per poder portar una velocitat decent.
M'he sorprès al veure com anava aguantant el ritme que portava Gerard sense que es distanciés massa de mi. Això m'ha motivat bastant i a l'ultim tram que era de baixada suau inclús l'he passat entrant abans que ell a la zona de transició amb 25 min. 43 seg. 6.200 metres.

1ra transició: m'ha anat malament, tot i tenir-ho tot preparat m'he liat intentant deixar preparades les bambes per al canvi següent amb els guants però al final ho he hagut de deixar estar havent perdut uns segons importants i veient com havia de tornar a passar 5 o 6 persones que havien entrat darrera meu als box. 1 min 15 seg.

BTT: Torno a portar a Gerard a davant. Aquest cop sé que l'acabaré passant, la bici és el meu punt fort i el seu fluix, però, tot i tenir-lo molt a prop, no aconsegueixo passar-lo tan ràpid com em pensava ( el puta ha estat entrenant els pedals).
Com era de suposar el vent ha estat un factor important a tenir en compte durant tot aquest tram.
Pujades amb el vent de cara, ratxes altes en contra sobretot a la plana de dalt Alpicat, trams amb el vent de costat i també amb el vent a favor és clar. Necessitava enganxar-me a algun grup per mirar de repartir esforços si no volia rebentar com una magrana. En trobo un i em fico darrera per recuperar una mica. Quan em torno a trobar fort em despenjo per l'esquerra i agafo un bon ritme amb cadència alta, ells es fiquen a darrera meu però al cap d'una estoneta quan em giro per mirar que algú agafi el relleu veig que m'he quedat sol....... MERDA!!. No puc esperar a que em tornin a agafar, miro endavant i veig que hi ha un altre trenet relativament a prop. Augmento el ritme a perill de perdre-ho tot però sé que solament cal que faci 300 metres i desprès girem i treballaré a favor de vent. Els agafo. Aquest grup és el meu, porten un ritme que em va perfecte.
Acabem l'altiplanet d'Alpicat i ens ve una baixada pronunciada i asfaltada abans de tornar a agafar camins per la vora del canal. Vaig ben ficat amb el grup tot i anar l'últim.... però ja m'està bé, així recupero més. De cop ve una corba a la dreta, girant contra vent, la velocitat i la bici no em donen prou i estic a punt de ficar-me dins d'un embassament. Sortosament puc salvar la papereta però quan torno a mirar al grup veig que se m'han separat uns metres, augmento el ritme però ja ens hem tornat a ficar a lluitar contra l'aire i poc a poc es van distanciant de mi. a partir d'ara em toca treballar sol (exceptuant una estoneta que hem estat rellevant-nos amb un altre noi) i això acaba per plastificar-te les cames. 19.200 metres 45 min. 45 seg.

2na transició:Finalment arribo a la transició, tinc a les dues Cheerleaders just a l'entrada donant ànims. Intento baixar tan bé i tan ràpid de la bici que se'm queda enganxada una cala al pedal i l'altre peu al terra amb la bici portant inèrcia..... salvo la situació i em dirigeixo al meu box. Canvi de sabates (havent de deslligar les bambes perquè abans no havia pogut i amb els cordons lligats no m'entraven), em fico el casc, penjo la bici i quan anava a arrencar a córrer veig que el vent la balanceja molt, és la única que hi ha en tot el calaix de 10 participants on era i va de costat a costat...... la despenjo i la torno a penjar tocant a la valla que delimita el calaix per a que aquesta li faci de tope, m'és igual si no és el lloc que li pertoca. 1 min. 34 seg.

Running 2: Com sempre que començo el segon tram de córrer les cames fan el que volen. Torno a fer el tram de baixada del primer cop. Aquesta vegada, amb les cames més cansades, sembla que els bessons se m'enganxaràn en qualsevol de les sotragades que donen per frenar una mica el cos. Finalment, quan porto uns 1000 metres la cosa s'arregla i vaig fent a un ritme que sé que puc aguantar el poc que queda.
Desprès de la baixada toca tornar a pujar per arribar a la meta. És una pujada suau, molt suau, però les cames ja no estan per treballar. A l'inici de l'ascens he vist a Gerard que anava per l'altra banda fent la baixada i ens hem saludat ( no li ha anat tant malament la bici pel que es veu).
Per fi arribo a la zona amb arbres del costat de la meta, ens fan fer un parell de ziga-zagues amples abans de tornar a passar per la zona de box i, per fi, creuar la meta. 3000 metres en 12 min. 54 seg.

9.200 metres de running i 19.200 de Btt en 1 hora 27 minuts.

Mentre passava per últim cop per la zona de box m'he fixat amb la bici de Carlos i he vist que ja no hi era, li ha anat millor que l'any passat que jo vaig arribar i ell encara havia de fer la segona transició. No esta malament, cadascú va fent les seves millores.

Bones sensacions a la primera cursa de l'any, la organització ha hagut de canviar el recorregut degut a les pluges dels últims dies i això ens ha privat de les sendes de cada any..... però això és el que tocava fer. Felicitacions a tota la organització i fins l'any vinent.

Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada