diumenge, 18 de setembre del 2011

Duatló de la verema

Finalment he decidit anar a la duatló de la Verema de l'Albagés per tant divendres i dissabte van ser dies de descans total per mirar d'assimilar i recuperar la càrrega de tota la setmana.
Com la majoria de cops que vaig a alguna cursa la nit passada gairebé no vaig poder dormir i a les 7:30 marxava amb el cunyao direcció a l'Albagés. 45 minuts de viatge per pistes en no massa bones condicions per a poder arribar. Per sort un  cop allí la organització ha estat molt molt bona.
1r anar a buscar el dorsal (141) i desprès descarregar tot del cotxe per ficar-me al meu box i començar a escalfar, o millor dit a saludar i parlar amb coneguts que també s'avien allargat fins a l'Albagés a córrer la duatló. Lo cunyao com que arreu on anem coneix a gairebé tothom del mundillo aquest de la bici al final va acabar ficant-se a la zona de boxes a dirigir i controlar l'entrada dels corredors.
A les 8:45 ens van fer un breafing (crec que s'escriu així) explicant tot el funcionament, a les 9:05 agafàvem l'autocar que ens duria a la zona de començament de la cursa. Entre 9:34 i 10:00 temps d'escalfament i a les 10:00 començament de la cursa.

L'escalfament meu suposo que va ser insuficient com sempre, l'inici de la cursa a peu va ser molt bò, anàvem a ritme de 14-15 Km/h però aguantava bé entre el 20 i el 25, el problema va venir a la primera baixada (tot el recorregut era de puja-baixes continus tant al córrer com a  la bici) forta on, com ja em va passar a Alpicat, se'm va agarrotar la part externa del bessó i em vaig veure obligat baixar bastant el ritme per tal de calmar el dolor i poder seguir la cursa. D'aquesta manera en els gairebé 5 quilòmetres que quedaven fins a la primera transició em va avançar fins el cotxe escombra i vaig entrar en la posició 48 a boxes. La transició va anar ràpida, el cunyao m'havia preparat dos plàtans al costat de les sabates per a no haver de perdre temps parant a l'avituallament, a més aquest cop havia començat a córrer amb els culots així que no vaig haver de ficar-me'ls solament havia d'agafar un botellí d'aigua perquè no portava la camelback canviar-me les sabates i ficar-me el casc. Esperava que, com em va passar a Alpicat, el tram de bici m'anés millor perquè el bessó, si no em ficava de peu, no em feia tant mal i podia pedalar gairebé amb normalitat i així va ser.

Durant el tram de bici vaig anar avançant gent tot i tenir 3 "xupades" de cadena en 3 "repetxonets" i haver de pujar-los a peu amb la conseqüent càrrega i mal de bessó. A més ahir vaig inflar les rodes més del compte per poder pedalar més fàcil i això ho vaig maleir totes les baixades perquè el terreny estava molt polsós i em marxaven les rodes a totes les corbes. Per a més INRI els trams de pla per pista on es podia recuperar temps teníem el vent en contra i avui a fet vent per avorrir, però en general ha estat un bon tram de bici tot i ser bastant exigent. Entrava a la transició en la posició 35, el cunyao em tenia preparats dos troços de taronja i un de plàtan. Canvi ràpid i a córrer a veure què passava.

FATAL, si el primer tram de córrer l'he fet patint el segon ha estat un suplici. Córrer mirant de "protegir" una cama implica que l'altra es carrega el doble, tenia el bessó dret agarrotat i el quàdriceps esquerra esgotat, corria igual que els de Walking death però m'he mirat el polar i pel pla encara aguantava un ritme d'11 Km/h. El problema ha estat que aviat hem començat a baixar i el bessó se n'ha acabat de ressentir, després sense descans una pujada llarga per tornar a baixar i pujar després més suau. En els 2 Kms que durava el tram m'ha avançat un corredor i n'he avançat jo un altre. Al final anava 2 metres per darrera del que m'havia avançat i a la recteta de meta l'spiquer ha mirat de picar-nos amb un -" vinga final a l'sprint" però, tot i intentar fer una apretada i vendre cara la pell, les cames no m'ho han permès i he acabat en 35ª posició.

Al final he fet 2 hores i 11 minuts en total ( 38' 14" els primers 8 Kms a peu, 1 hora 17' 33" el tram de 15 Kms en bici i 15' 12" els 2 Km i 500 metres darrers), la mitjana de pulsacions a 174 bpm, 2546 Kcal consumides i 519 de càrrega d'entrenament.

Realment, deixant de banda el problema del bessó, m'he trobat força bé per portar 5 Kg de més i solament 1 setmana d'entrenament després de vacances i la FM. Ara a seguir ficant-me les piles que fins al novembre és un continu de marxes amb bici i duatlons.

Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada