diumenge, 23 de juny del 2013

Una ruta amb condicions.

Divendres el cunyat em va convidar a pedalar dissabte amb un parell de companys d'Alcarràs i un de Lleida. Tots tres bastant canyeros i amb la espectativa de fer una ruta carregada de sendes i amb un desnivell per sobre dels 1000 m. Per desgràcia divendres tenia un sopar d'entrenadors i dissabte pel matí ja havia quedat amb la familia per anar a Lleida a fer un parell de compres.
Això em va mosquejar una mica ( no el fet d'haver d'anar de sopar ni de passar el dia amb la familia, sinó el no poder fer la ruta que em va anunciar JX) i va fer que em dediqués tant divendres com dissabte a planificar  una sortida en condicions per no ser dit que em quedava endarrere.

La tarda de divendres em torna a trucar el cunyat - noi, que si pedales diumenge també vindran Carlos Pujol i Aleix. El tema començava a agafar espectatives, tots dos són companyies canyeres i amb opcions de pedalar per zones complicades. Per acabar de fer grup vaig trucar a Jordi, que sabia que estaria amb el Sioux, per veure si volien venir diumenge amb nosaltres. Jordi s'hi va apuntar, però Xavi tenia feina i no podia venir.

En poc temps tenia la ruta planificada i sortien uns 55 Kms i un desnivell superior a 1000 metres baixant 6 sendes, era perfecte. Però l'alegria sempre dura poc, el matí de dissabte em van enfonsar els plans dient-me que diumenge caçaven el jabalí i ens inabilitaven la meitat del recorregut planejat........ no passa res, tenim més opcions....... recalculant ruta....................... 4 o 5 o 6 ajustos més i ruta nova. Aquesta ja era difinitiva amb una distància i altimetria similar a l'anterior. De fet no sabia quina m'agradava més.
Quan li vaig comentar a JX la ruta que teníem intenció de fer va i diu que també vindrà - Seràs golut!!!! dissabte 50 Kms i 1000 metres i diumenge 50 i 1000 més? quin tipus d'entrenament fas caradura?. Bé, no passa res, això solament són enveges.

Diumenge a les 7:00 al Tonet per començar. A l'hora hi som tots menys el cunyat, li envio un parell de lines però no em contesta, és possible que la dona li hagi donat l'ALTO i no pugui venir. A les 7:10 decidim de començar a rodar començant amb una baixa.

El primer destí és Montllobé, la ruta de sempre; arribar per la banqueta del canal, pujar per davant de la finca del Vell i fer tot el camí de la banda de la carretera. Ritme alt, no esperava menys donada la companyia que portava, tot i que les converses es tocaven entre uns i els altres.
Feia molt temps que no pedalava ni amb Aleix ni amb Carlos, a sobre un tenia cursa la setmana següent i l'altre havia fet els 10.000 del soplao aquesta tardor..... Això assegurava conversa durant tot el matí.
En 24 minuts ja havíem fet els 5,5 Kms que et deixen al punt més alt del Montllobé i començava el primer rock&roll del dia, 3.500 metres de pla, puja-baixes trenca cames, sendes i rampetes de cor de colom que ens deixaven a la carretera de Massalcoreig 20 minuts més tard. Aquí, un cop acabat tot el descens se'ns va unir JX que pel que es veu sí que tenia permís per venir a pedalar però havia tingut un problema amb el despertador.

El següent tram era d'enllaç i transcorria durant 7 Kms per pista i camí ample fins donar a l'inici de la segona pujada sostinguda i mantinguda del dia ( la primera havia tingut 2.5 Kms). Més de 4,500 metres de "asserrin asserran" on van passar diverses coses: JX ens deixa fer perquè venia tocat de la sortida del dia anterior (no era per menys donat el ritme que portàvem nosaltres), Aleix sembla notar el mes de poca activitat a causa dels exàmens finals i la selectivitat i es comença a quedar, Jordi aguanta el tipus i va seguint una mica per darrera i Carlos i Jo anem fent per davant.

A dalt ens reagrupem els 4, JX ens esperarà al final de l'Angivós, i planegem tota la serra Picarda fins arribar a la trialera de Sant Jaume. 2n Rock&Roll, sense perdre temps iniciem el descens amb les parades justes per fer 4 fotos i mentalitzar-nos que al final de la baixada ens tocarà ficar-nos el "mono" per fer tot el tram que ens quedava i arribar un altre cop a dalt de la serra Picarda. El descens té 1,5 Kms i desprès toca 5 Kms més de puja baixa continus amb alguna senda que alegra el pas per acabar amb els 3,5 Kms finals fent la pujada de l'Angibós.
En arribar a dalt ens hem reunit amb JX, hem menjat el que cadascú portava per la situació i en qüestió de 12 minuts hem reiniciat la marxa.

Solament podíem arribar fins a la part de darrera de Montmaneu perquè per la part de davant feien la batuda al jabalí. Això ens deixava poques opcions per baixar, per començar la Clàssica, acabant amb la variant del puja baixa del pi, aquest ha estat el 3r Rock&Roll. I desprès, com que el temps escassejava havíem d'escollir entre acabar fent la entrepins i cap a casa, o pujar pel mas de l'hereu i fer el Pollansky.
Una remuntadeta més sempre està bé, així que hem anat cap al Pollansky. Gaaaas que aquí acabaven els acords de guitarra elèctrica d'aquest diumenge i amb 4 Rocks a les cames i una rialla d'orella a orella hem enfilat cap a casa per camí i pista, per desgràcia les sendes de la part baixa estan impracticables.

Ens han sortit 51 Kms fent 1100 metres de desnivell positiu en 3 hores 54 minuts. Ha estat una bona sortida de diumenge.

Merci a tots 4 per la companyia i fins una altra que espero que no trigui massa.

Salut!!

1. Esperava la crònica amb candeletes, perquè és el record d'un dia excepcional. Vaig suar lo que no està escrit, certament, però vaig disfrutar com poques vegades. Ahir ja vaig tornar a sortir, motivat encara del diumenge. Espero poder tornar a repetir aviat.

2. com es fa la salutació als concerts, HIEIAAAAAAAAAAAAAAAA

HORS CATEGORIE
    AIXI PODEM DEFINIR LO CAP DE SETMANA, com sempre diu un bon amic guardant pujant per disfrutar baixant i quins baixadors, tenir davant a Carles i a Nano fa que les pedres semblin petites

Ouuuuuuuuuuuuu Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh

visca el rock& Roll del dur