diumenge, 2 de juny del 2013

Fent una mica d'escola.

Aquest fi de setmana m'havia compromès a fer una sortida amb les joves promeses del BTT serossà:
Pere Monclús, Eduard Flix, Sergi Albà i Carlos Plaza.

Durant el dissabte em vaig buscar un bon company de ruta per ajudar-me, en el cas hipotètic que tinguéssim algun contratemps, i de seguida es va apuntar Bolado.

Com sempre l'hora de sortida eren les 7:00 i el lloc el bar de Tonet.
Quan hi vaig arribar solament estaven Pere, Eduard i Josep, Carlos no havia pogut venir i Sergi, pel que vaig averiguar més tard, havia vingut i no havia vist gent i se'n va tornar cap a casa per tornar més tard. Quan va tornar a venir ja havíem marxat.
La ruta la faríem 4 al final. El començament el vaig escollir pla per escalfar les cames abans de començar a mb la primera ascensió. De Seròs per la pista de la Granja d'Escarp fins a la pujada de la cantera Llúcia i de la Bella Dona.

Aquesta pujada l'hem feta moltes vegades i és dureta, són 4.500 metres durant els quals fas 250 metres d'ascens i desprès encara et queda una mica de fals pla, 1000 metres més, fins arribar al darrera de Montmaneu on sempre agafem la senda clàssica de baixada.
La pujada va començar a tocar als dos jedis. Pere anava lent però pujant amb bona lletra, Eduard portava més ritme però havia de parar de tant en quant per agafar alè.

Aviat vaig veure que la Bella Dona se'ls feia dura als dos, Josep aguantava bé el tipus fins al moment - era l'altre aspecte de la sortida que no tenia gaire controlat.... les pujades amb Bolado. Sabia segur que baixant no tindria problemes, més aviat els podia tenir jo per seguir-lo, però fent pujades llargues no ho tenia tan clar perquè fa temps que no toca la bici de forma seguida- però la jovenalla anava pujant molt lenta i amb alguna dificultat.
Desprès de 48 minuts de pujada arribàvem a la part de darrera de Montmaneu. Parada i fonda, cadascú va alleugerar la seva bossa menjant-se les vitualles que portaven i ràpidament vam començar a baixar.

Senda Clàssica amb la variant de la pujada de cor de colom feta pit avall, senda d'entre pins i ja tornàvem a estar a la pista havent fet 4 Km en tan sols 30 min. Pel que es veu aquests nois saben baixar bastant bé.

Pista pistera cascabellera en direcció a fer la pujada del mas de l'Hereu per acabar fent el pollansky, però al començar a pujar de nou Eduard s'ha enganxat dels quadríceps i hem decidit d'anul·lar la pujada i tornar cap a casa.

Al tornar a ser a la pista ens hem trobat amb 4 bikers d'Almatret que anaven a esmorzar a la Fonda de Seròs i hem acabat la ruta junts, passant per les valletes del Conde i la senda del Picado. totes molt plenes d'herves i esbarzers.

Quan hem estat a Seròs Josep i jo encara ens hem animat, veient l'hora que era i els Kms que portàvem, a anar a fer Montllobé.

La ruta final ha estat de 40 Kms i 600 metres de desnivell.

Les conclusions: Josep, tot i no estar en el seu millor moment de forma ni molt menys, es pot començar a treure a passejar. Els nois..... necessiten de més sortides llargues per agafar fons, però estic segur que ens acabaran traient els colors.

1. Això éstà molt bé. M'ha recordat quan jo era petit i els grans mos traien a pasturar. I ara, anys després, recuperem el gust per la bici. El que passa és que nosaltres som el present però de cada vegada estem més a prop del passat, i aquestos xavalls són el futur... Et mereixes ser el president del Club Ciclista Seròs, sense cap mena de dubte!

2. Bueno, són coses que s'han danar fent i està bé de compartir els 4 coneixements que pots tenir i alhora aprendre dels demés.

Pel que fa al tema de la presidència.... sort en tinc d'un que treballa molt i no és president, si no malament aniríem.

3. Hola Nano, una cosa ja ens avisaràs per tornar a sortir un diumenge em va dir Bolado que sortiríem aquest diumenge si això ja passaré esta tarda o demà a la tarda pel poli hi ho parlem!!!! L'Eduard va dir que ara a l'estiu no sabia si vindria perquè segons ell fa molta calor.