diumenge, 2 d’octubre del 2011

Transbessons 2011 o... Si no vols pols no vagis a l'era.

Per fi ha arribat el diumenge i anem a fer la transbessons els 4 btteros de la colla ( Jordi, Xavi "Martino", Antonio "Sampi" i Jo), Calu ( també es pot considerar de la colla) i August.

Les previsions per avui eren molt clares: fa una eternitat que no plou, anem a pedalar per terreny garrigueng, la jornada ha de ser caluroseta i hi ha gairebé 400 ciclistes. Tot això feia preveure que ens tocaria respirar pols en abundància. Tot i això els ànims estaven a dalt del tot, almenys ahir per la tarda i per la nit mentre preparàvem el dinar d'avui ( en tornar de la pedalada teníem dinar popular a Seròs). A les 00:45 de la matinada d'avui quan encara estàvem al mas prenent un digestiu desprès d'haver sopat ja no tenia tant clar que em llevaria en perfectes condicions per a la pedalada.
7:00 a.m. sona el despertador, em desperto cansat, amb mal de cap i mal estar - sempre em passa igual, per la nit no trobo l'hora de marxar i pel matí no trobo l'hora d'aixecar-me-. Sense fer el ronso surto del llit, em preparo l'esmorzar, em vesteixo de "torero", esmorzo i vaig cap al carrer a esperar a Calu que ens havia de passar a buscar a mi i a Martino per casa meva.
Quan veig als demés me n'adono que la nit no m'ha passat factura solament a mi, tots estem en les mateixes condicions, bé tots menys August que a part d'estar fortíssim amb la bici ahir no va fer tan tard com nosaltres, i si ho va fer ho sap dissimular molt bé.
08:50 a.m. Preparats a la sortida amb tot a punt i decidits a fer la ruta curta (34 Kms amb 600 m de desnivell positiu), ho hem de fer en 2 hores perquè tenim tard per dinar. A les 9:00 donen la sortida i els 400 ciclistes comencem a pedalar en sortida controlada pels carrers de Juneda, al sortir del poble ja es pot anar al ritme que cadascú vol i els primers comencen a tirar sense coneixement, nosaltres seguim al nostre ritme i anem acumulant pols a les cames, pit, braços, nas, cap,......
El començament de la pedalada és falç pla de pujada amb alguna pujada curta i suau, el ritme que portem es bastant alt i sembla que l'aguantem tots (August no que anava amb els del davant) però al cap de poc Calu no es veu enlloc, baixem el ritme i al cap d'una estoneta apareix - Portava la tija massa alta i em feia mal el genoll, he hagut de parar a baixar-la- i tornem a pujar el ritme. Al cap de poca estona venen les primeres pujades i allí es veu qui som els que anem millor i qui els que pitjor i Calu és dels que pitjor. Com que la filosofia per a la sortida d'avui era fer la marxa tots junts els que arriben primer a dalt de les pujades esperen als altres. D'aquesta manera arribem al Km 12 a la primera bifurcació entre la llarga i la curta. Jordi, que té un company a l'organització, ens havia avisat que hi havia una trialera que, tot i ser pels que fan la llarga, podíem fer i desprès seguir fent la curta i que solament representava 1,5 Kms més. Aquesta trialera estava aquí, al Km 12, però hi havia tanta gent fent cua que ho vam deixar estar i vam seguir fent la curta.
Al arribar al primer avituallament ens hem trobar a August que venia de fer el bucle que nosaltres ens havíem saltat ( la trialera del quilòmetre 12) i ens ha dit que acabaria de pedalar amb nosaltres perquè no s'havia trobat bé pujant. Això ha fet que augmentéssim el ritme durant la resta de la sortida, pujades ràpides, baixades encara més ràpides amb algun recte i excursió als bancals, i Calu que se'ns anava quedant.
Al final Jordi ha donat una barreta a Calu alias "l'ancla" quan faltaven uns 12 kms per acabar i al final, quan li ha fet efecte, la fenya a set nostra per seguir-li el ritme.

Ruta de 34,5 Kms, hem estat 2 hores i 8 minuts des que hem sortit fins que hem arribat, mitjana de 16 Km/h, 1918 Kcal consumides a 148 bpm  i 299 de càrrega d'entrenament.

La següent suposo que la farem millor que Jordi, Xavi i Sampi ara comencen a agafar la bici de nou.