divendres, 27 de juliol del 2012

1a Sortida amb BTT de l'estiu.

Sóc de Seròs, un poble de la franja de ponent que algun que altre cop surt al telediari per les altes temperatures a les que s'arriba a l'estiu.
Amb el que portem d'estació encara no m'havia trobat cap dia que la calor em fes pesada la ruta, pot ser que sigui casualitat però surto amb bici 3 dies per setmana alternats. És difícil que havent fet dies calorosos no n'hagués agafat cap.
Com mot bé resa la dita sempre hi ha una primera vegada....  avui ha estat aquest primer cop.
No sé si dimecres i dijous, mentre planificava la sortida, vaig pedalar més amb el cap que amb les cames (modificació pròpia de dita popular), o si la calor ens ha fet portar un ritme més baix però hem hagut d'escurçar uns 6 o 7 km sobre la ruta planificada.

Com ja havíem fet la setmana passada a les 9:05 sortíem del poliesportiu Aleix (que és mestre i per tant ara està de vacances) i jo (que sortia de treballar a les 9:00) en direcció al Bovalar.
Ens hem estalviat la pujada del Sebasa que se'm fa molt ferragosa i hem agafat una pujada asfaltada que hi ha gairebé tan bon punt passes el pont del riu Segre.
Solament sortir ja es notava que el matí seria calorós i hem agafat un ritme portador i que ens permetés anar parlant.

Desprès de la pujada teníem un troç de planejar fins arribar a les primeres pujades que van portant a les planes on hi ha el mas del Teixidó. Un cop acabat el planeig ha començat el trenca cames que ens ha portat a passar per davant del mas del "Penyo", el magatzem cremat del Teixidó i la trialera del Bovalar. A partir d'aquest punt era quan entrava en funcionament la meva orientació. -fotut ho teniu- pensareu molts dels que em coneixeu, doncs no! hem trobat sense problema el camí entre els bancals que havia buscat pel Google earth per poder anar a l'altre costat de vall, i intentar fer una trialera que feia molt temps que no havia fet..... de fet sol l'he feta un cop. Més puja baixa i encara una mica més de puja... i quin puja! i al final hem donat a la baixada que buscava. Des d'aquí dalt es veia un tipus de campament amb una caravana i un parell de cavalls dins d'un tancat amb pastor elèctric, -feia temps que no hi venia aquí- he pensat.

La baixada molt dolenta. Abans es feia bastant bé però ara, entre les últimes pluges i sobretot el pas de les motos, han deixat un solc molt pronuciat que no et deixen marge a l'error, tardaré dies en tornar-la a fer. Quan hem tornat a estar a l'altre costat de vall, just al punt on he començat a buscar el camí dels bancals, me n'he adonat que canviant el sentit, i estalvian-te pujar per la trialera que havíem baixat, possiblement seria més factible.

Reprenem la marxa anant a buscar la baixada que hi ha a la vora d'Aluminsa per canviar del territori Bovalar al "Montmaneu Territori Biker", el ritme ha estat tota l'estona normal, sense buscar apretades inútils. Això ens ha portat a arribar al refugi dels caçadors, desprès de passar per un troç de senda d'Aluminsa  fer molt camí per pista i acabar pujant al refugi pel "0 a l'esquerra", quan ja portàvem 24 kms i 1hora i 41 minuts.
El temps (en quant hora del dia, no de meteorologia..... que tampoc ajudava gaire) no ens acompanyava així que hem decidit de deixar la part de Montmaneu per un altre dia i tornar cap a casa per la tornada de la Xallenge 2011 i 2012, canviant a última hora la senda per pista per abançar més feina.

Al final 39 Km i 591 m de desnivell en 2 hores 30 minuts (15,6 Km/h de mitjana) 132 bpm de promig i 1320 Kcal consumides.

Per la nit ha tocat partit de futbol sala. Avui hi he estat des del principi, cosa que tampoc ha ajudat gaire.
En acabar un Breefing a l'Atlàntic amb els integrants de la sortida a Vielha per fer la Pedals de Foc la setmana vinent per concretar aspectes de la marxa.

Demà descans esportiu i guardia de bomber i diumenge miraré de sortir de bon matí per no passar tanta calor.