dimarts, 24 de juliol del 2012

39 - 23

Ha estat la meva 7a sortida amb la Klein de "prestao". El problema més gran que li he trobat sempre, possiblement l'únic, és que la pinyonera és una 11-23 i, al ser compact amb plats de 52 i 39 dents, si has de fer alguna pujada forta i prolongada la relació 39-23 me la imaginava curta. Per això totes les sortides les he fet planes o amb pujades molt suaus, encara que el desnivell final fos normal.

El repte d'avui era mirar de fer un port una mica sostingut per veure com aguantava la relació de canvis.
A les 9:05 sortia de Seròs en direcció a Mequinensa per anar a pujar el port de la carretera de Faió. El tram fins a Mequinensa ha estat oli en un llum, ritmes entre 32 i 38 Km/h i sense forçar les cames. Quin canvi amb la sortida de dijous quan es nota tota la càrrega de la setmana. Quan he creuat el pont del riu de Mequinensa me n'he adonat que, possiblement, la càrrega de la setmana també es notava, però que el que es notava més era el vent a favor que havia tingut tot el camí i que ara em tocava de costat.
Arribada a la base del port amb gairebé 17 Kms i 31 minuts. A partir d'aquí les dinàmiques han canviat "generosament", els 5 Kms que té la pujada m'han costat 21 minuts. La part positiva és que en cap moment he sobrepassat les 180 pulsacions i gairebé tota l'estona he estat voltant les 170.
Un cop a dalt marcava Faió a 17 Kms així que he decidit arribar-m'hi per acabar de fer la ruta d'avui. La carretera comença amb tendència a baixar, però aviat es torna en un fals pla que juntament amb el vent en contra ( sí a dalt del portet el vent tocava de cara ) m'han fet difícil poder agafar ritmes bons.
Just abans d'arribar a Faió hi ha una baixada curta però empinada i amb 35 Kms justos ( 2 menys dels que marcava el cartell de carreteres) i 1 hora 17 minuts em plantava a l'entrada de Faió.
Desprès de menjar-me una barreta pedalant per l'avinguda on he arribat he reprès la tornada. Solament començar ha tocat pujar la baixada final, 1 Km i mig fort i un altre Km i mig més suaus. A partir d'aquí el ritme planejant ha estat bo ja que l'aire el tenia a favor. La baixada del port no cal dir que ha estat ràpida, i la tornada fins a Seròs molt pestosa amb el vent de cara.

70,1 Kms  i 733 metres de desnivell en 2 hores 29 minuts, 28,3 Km/h de mitjana. 146 bpm de mitja i 1705 Kcal consumides.