dissabte, 31 de gener del 2015

Contra vent i marea

La Xallenge David Duaigües ja s'atança i això implica una sèrie de tasques que s'han d'anar fent. Aquest diumenge, demà, hem d'anar a repassar sendes i camins per a que el dia 15 de març els participants es trobin el recorregut en l'estat adequat. Això fa que aquesta setmana canviéssem el dia de ruta de diumenge a dissabte.

La intenció era de fer carretera i la veritat és que en tenia moltes ganes, fa un temps que bicis Calucho m'ha deixat una TCR Composite per rodar mentre espero que arribi la bici nova i solament he pogut fer 60 Kms amb ella.

Des de divendres que els telèfons no paren fent hipòtesis sobre si podrem sortir o el vent ens farà tirar endarrere. Jo tossut que sí, lo cunyat prudent que no, Pere també era més partidari del sí que del no, i la resta deixaven fer dient que algo faríem......... finalment BTT, la ventolera ha estat massa forta per arriscar-nos a rodar per carretera, i l'hem encertada.

Els més goluts ens hem apanyat per sortir a les 13:30, solament érem 4 ( JX, Calú, Juanjo i jo) i ja hem comprovat els efectes del vent i les ratxes acanalades quan rodes per les planes.
Amb 16 o 17 Kms hem anat a trobar-nos amb els altres a les 15:00 als Slamers.

Un total de 9 ciclistes hem començat, o reprès, la pedalada a les 15:10 amb la incertesa de saber cap a on anar per minimitzar els efectes del vendaval.

Hem escollit començar rodant a contravent per poder tornar, quan les cames estiguin més tendres, amb el vent a favor.

Granges del Biau i direcció cap al terme Fraga.

Jordi, Sejo, Enric i Escaleta han anat obrint l'expedició durant gran part de l'inici de la sortida, Pere amb JX els anaven a prop i Juanjo ( actualment en molt baix estat de forma), Calú i jo hem anat tancant el grupet, mirant d'escurçar distància als plans i perdent-ne a les pujades, tota l'estona.

Creuem l'autovia i seguim rodant cap a Monral, la circumstància de les posicions poc ha variat fins arribar a la única pujada amb cara i ulls del dia. Gairebé 1000m de pujadeta asfaltada per guanyar 70 metres de desnivell.
Cadascú ha anat agafant posicions depenent de les intencions; Sejo, Escaleta i Jordi han arrancat marcant el ritme, 3 o 4 ens hem quedat a 2n terme per veure-les venir i la resta ha anat fent asserrin asserran. Jordi ha hagut de parar a respondre una trucada i ha perdut posició, Sejo i Escaleta han seguit a bon ritme encara que un més que l'altre.
Tots hem anat pujant al ritme que ens convenia, amb alguna que altra apretada, fins coronar la plana de Monral i tornar ( o potser millor dit seguir) a sentir el fot vent que ha estat present tota la ruta d'avui.

El que tenen les planes precisament és això........ que són planes i afavoreixen la rodadura. Bon ritme en els trams de vent a favor i no tant quan la cosa canviava, però la mitjana ha estat prou bé.

El segon punt interessant del dia ha estat quan Calú, que estava rodant en les posicions capdavanteres del grup, s'ha marcat un demarratge que ens ha deixat a tots amb el moc penjant.......- Deu haver-hi un segment Strava aquí- hem pensat tots. Però no, el que hi havia era una bona baixada per camí amb una mica de regall i grava i s'ha marcat un "pleno".

La resta de la ruta ha seguit molt planera, arribant fins a Aitona i tornant amb el vent en contra un altre cop.

Bona sortida, llàstima del vent, amb 63 Kms en BTT. Tot i el caire planer de la sortida encara han sortit 600 metrets de desnivell.

Ara a començar a augmentar temps de pedal entre setmana i a veure si dissabte vinent puc treure a passejar la de rodes primes.