diumenge, 24 d’abril del 2016

Un Sant Jordi escalador

S'atança la Mussara i ja tocava fer el primer entrenament llarg i amb pujades.

Juntament amb el Club Ciclista Fraga vam anar a fer "els ports" amb alguna "tachuela" com hagués dit Juanjo.

La ruta havia d'anar de Seròs a Mequinensa, Fayó, Ribaroja, Fatarella, Ascó, Flix, Bovera, Granadella, Maials i Seròs.  150 kms amb uns 2100 metres de desnivell a priori.

Els fragatins sortien des de Fraga i el quartet de Seròs de la bàscula. Pel camí, ens vam trobar amb Miquel Juste de Massalcoreig que també venia amb nosaltres i, al arribar a Mequinensa, com que la grupeta aragonesa encara no havia arribat els vam anar a buscar.

Un cop tots junts sumàvem, si no ho vaig contar malament, 18 ciclistes. Fèiem molta patxoca.

A Mequinensa teníem la primera pujada direcció a Fayó. Portet curt però, al ser el primer, sempre es fa exigent. El "peloton" s'estira i es formen els primers grups. Jo fico el xip conservador al començament per anar guanyant en sensacions i intensitat poc a poc.

Al arribar a dalt ens ajuntem amb els primers en coronar i amollem esperant a la resta d'integrants de la sortida però, veient que tardaven molt, n'hi ha que acaben d'estirar fins a Fayó ( allí havíem quedat per fer un cafè, al final no va poder ser ja que el bar estava tancat) i uns quants ens quedem a acabar d'esperar.

A Fayó no parem i seguim de baixada cap a la pujada de la Pobla de Massaluca. Les sensacions pujant ja són més bones i em quedo amb el grup principal. La Grupeta, com és evident, es torna a estirar i a dalt baixem ritme tot i que no ens reagrupem completament.

Fem la tercera "tachuela" abans de parar a fer café al càmping de fora de Riba Roja. Allí ens reagrupem tots i parem uns minuts. Aprofitem per omplir aigua i seguim fent ruta.

Ara comença la primera pujada bona del dia, la Fatarella. 12 kms per pujar 500 m de desnivell. És una pujada dureta amb rampes llargues del 12 i 14% de mitjana. Em mantinc amb el grupet dels 5 del capdavant patint a estones. El Sioux, que estrenava ovals, agafa distància i la manté durant tota la pujada, amb el grup de 4 o 5 que quedàvem no li podem donar caça.

Al arribar a coronar planegem fins a trobar la carretera d'Ascó i comprovem com el vent comença a bufar més.
Per no parar i refredar-nos fem el trajecte pla d'anada i tornada un parell de cops fins que tots estem junts.
Baixem  amb vent fins a Ascó. Un malentès fa que uns quants parin a omplir a Ascó i la resta mig esperem, tirem i al final anem fins a Flix on parem a omplir aigua també.
Mentre estem parats ens agafen els que havien repostat a Ascó, que ja no esperen perquè ens quedava molt poc per tornar a iniciar la marxa.

De Flix fins a la Granadella és tot pujada, amb un inici de fals pla fins a Bovera, uns 13 kms, i una pujada sostinguda, 8 kms més, fins acabar el port. En total 21 o 22 kms per sumar 490 m de desnivell.

Ja que havia començat a pujar amb JX, Calú, Costa i algun altre component del C.C. Fraga em fico el xip de mantenir pulsacions i seguir amb ells, però reiteradament em diuen que tiri i al final ho faig.
Agafo al Sioux i a Miquel Juste i anem pujant a bon ritme, agafant a components del grupet que ens havia passat a Flix i que ara estava tot destartalat.
Tot el tram de pujada suau el fem ràpid i recorrem els gairebé 14 kms en 32 minuts. La resta de la pujada hem de conservar una mica les cames perquè Xavi té flato i no pot apretar.

A la Granadella reagrupem de nou i per darrera vegada ja que fins a Seròs anem de baixada i a relleus.

Al final les expectatives han estat encertades. 152 kms amb 2300 m de desnivell i 5 hores 56' de pedal.

La setmana vinent hauria de doblar el cap de setmana. Ja veurem com va, que és la favada.