dissabte, 23 d’agost del 2014

7 dies amb XIXA



Amb XIXA em refereixo a treball "durillo", no és el nom de cap nouvinguda encara que la foto pugui portar a pensaments erronis.
XIXA sobretot amb bici i també sobretot per culpa de JX que m'esprem cada vegada que pot.

Dilluns. Per traurem l'espineta de la setmana anterior vaig intentar de nadar una mica pel matí. Les ganes solament em van deixar arribar a uns tristos 550 metres, per compensar vaig introduir un parell de serietes al mig. 15' de natació.
Per la nit la pluja no ens va deixar acabar l'entrenament de running. Havíem d'aver fet uns 8 Kms, però al donar la primera volta al poble, desprès d'haver anat a fer la costa de la Cope ( per anar acostumant el cos al treball de dimecres), l'aigua ens va fer plegar quan portàvem 6.000 metres en 37'.

Dimarts. Vaig retrobar-me amb les sortides mitges-llargues amb la Flaca. JX ens va preparar, a mi i a ell, una ruta sortint de Flix i passant pel Priorat que em va deixar les cames encautxades.
Sortíem de Flix sobre les 9:00 del matí en direcció a la Palma d'Ebre, amb la qual cosa el principi ja era un bon pit amunt.
Jo, que no tenia ni idea de com havia d'anar la sortida, vaig anar fent. Pujant amb relativa comoditat les rampes que no passaven del 5%, i patint i maleint el 39-25 a mesura que la pendent anava passant d'un 7 o 8 %.
En arribar a la Palma, havent fet una mica de baixadeta, ja li vaig dir al company de ruta que esperava no trobar més pujades d'aquestes....... no sabia el que em quedava.

La Bisbal de Falset, Cabacés, La Vilella Baixa i Gratallops. Rodàvem sobre el Km 45, l'únic que sabia jo del recorregut que havíem de fer era que tenia 90 Km. Al Km 45, deixant de banda la primera pujada fins a la Palma i els repetxets sense categoria, ja portàvem 3 ascensions bones i el desnivell acumulat deuria estar sobre els 800 o 900 metres.

A Gratallops parem a menjar una barreta, a omplir els bidons a la font del pi, a comentar una mica l'estat de cadascú i a contestar algun wassap.

Reprenem la ruta amb les cames una mica recuperades per seguir pedalant en direcció El Molar. La dinàmica del perfil seguia igual que al principi.
Del Molar cap a la Figuera..... el pitjor de la ruta està en aquest tram, 10 Kms per pujar 330 metres de desnivell. Amb les cames cansades els pneumàtics s'enganxaven a terra gairebé fusionant-se amb l'asfalt.

Per sort en arribar a la Figuera JX em va donar una esperança dient que ja solament ens tocava baixar i planejar. Efectivament, els darrers 25 Kms  eren gairebé tots descendents.

Vam fer 90 Kms ascendint 1800 m  i ho vam fer en 3h 50'.

Per la nit encara vaig anar a fer una caminada de 6.000 metres amb el grup dels dimarts per preparar la sortida de diumenge pel refugi dels caçadors.

Dimecres. Costetes amb els de running. Igual que dimarts, per preparar la ruta de diumenge, vam sortir a córrer buscant 3 costes per fer sèries. La costa de la cooperativa ( 1000 m. 45 de desnivell), la costa del cementiri ( 500m 35 de desnivell) i la costa de les Roques ( 400m 35 de desnivell). Va estar un entrenament divertit i intens, acabant amb 8.750 metres en 54'.

Dijous i divendres. Vam anar amb JX a marcar el recorregut per Montmaneu que diumenge recorrerien, 26 caminadors i corredors.
Divendres, aprofitant que havíem d'anar a marcar amb bici per poder accedir a tots els llocs, vam acabar fent una ruta de 25 Kms i 450 m de desnivell.
Divendres per la nit tocava la darrera sessió de ciclo a la fresca, la qual vam haver d'acabar fent a la calenta perquè va diluviar gairebé tota la tarda. Va estar una sessió dura, amb cadència mantinguda a 85 rpm per treballar pla. Pulsacions elevades arribant a 182 en els finals de bloc, 43' i 411 Kcal. Equivalent a uns 22 Kms.

Ara ja toca descans fins la setmana vinent. Dissabte en familia i diumenge a coordinar la marxa.

Salut!.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada