dimarts, 28 de juliol del 2015

Tri la Mina 2015




Amb els antecedents de l'any anterior, i amb una mica més d'expriència en aquest "mundillo", he decidit de prendre'm aquesta prova amb calma ( això no vol dir que vagi al "trot porqueril", sinó que apretaré rotllo Froome.... mantenint el cap sempre a les pulsacions aeròbiques).

Aquesta calma començava per tenir preparada la bossa ja des de les 9:00 del matí, anant a passar la matinal a les piscines amb les 3 reines de casa, ja que havien d'aguantar el tostón tota la tarda amb el triatló i part de la nit amb el padel ( aquesta és una altra, ja l'explicaré si m'inspiro en una altra entrada) què menys que dedicar-los la primera part del dia, i marxant cap a Mequinensa a les 16:45, amb el temps suficient per poder deixar el material a boxes abans que els tanquessin però sense haver d'estar una hora i mitja voltant per les instal·lacions sense saber què fer.

Deixo tot a boxes, parlem una mica amb Gemma Fontané ( venia a provar com se li donava la natació en aigües brutes), Natàlia ( repetia el triatló igual que jo) i Guerau ( s'estrenava en aquest esport) sobre l'estat anímic i de nervis. I vaig, bé anem, a escalfar una mica a l'aigua.

Amb "l'escalfament" ( em limito a fer uns metres sense cap sortida ni "arreón") comprovo que val més no arrimar-se massa a la vora si no vols ser enganxat per la frondosa selva aquàtica de que disposa aquest envasament. Quan crec que ja n'hi ha prou surto de l'aigua i pul·lulo per la zona de boxes parlant amb Pat, fent festes a les nenes, intercanviant impressions amb JX que també ha vingut com sempre, i aprofito per a que Carlos, el meu germà gran que ha vingut a fer de reporter gràfic ja que una companya seva també participava al triatló, em faci alguna foto.

20' abans de l'hora ja sóc al meu box, esperant a que comencin a cridar-nos i facin la sortida les noies que aquí a Mequinensa surten abans que els nois.

A les 18:00 arrenquen a nadar les noies i comencem a caminar nosaltres cap a la plataforma que han ficat a l'aigua per poder entrar i sortir de la mateixa.

El torracollons del fons que mira el rellotge sóc jo
Ens tirem tots i esperem a que soni la "bocina". Jo em situo als llocs del darrera decidit a portar un ritme normal. Donen la sortida i em quedo l'últim intentant iniciar l'activitat multiesport al garmin.

L'inici de la natació és tranquil, però aviat em vaig ficant enmig de la gent i comença el festival de clatellots i cops de peu típic d'aquests esdeveniments. Val a dir que possiblement sigui la vegada que més ambient festiu hi havia...... o potser m'ho sembla a cada prova que vaig.
Quan me n'adono ja porto la respiració forçada com cada vegada i encara no hem arribat a la primera boia, aquest primer tram se m'està fent llarg.
Donem el primer gir i toca fer el tram curt, bastant més portador. El grup està estirat i ja solament rebo per un costat ( miro de nadar per la zona esquerra fora de la traça).
Segon gir i tram llarg de nou. Intento tornar a agafar ritme suau com havia d'haver fet tota l'estona i ho aconsegueixo aviat, ja puc respirar amb tranquilitat. El temps em dóna igual, vull acabar bé.
Per ser que solament són 750m se m'estan fent molt llargs, el cap se me'n va en el triatló de Tarragona que he de fer el doble de distància i m'està començant a baixar la moral.
Arribo a la plataforma de sortida, surto sense ajuda i ràpid i a les 4 passes ja em trec el casquet de bany, les ulleres i els taps.

Passo per sobre del lector de xips i apreto el botó per iniciar transició, he gastat uns modestos 17 minuts nadant, 3 més que l'any anterior ( sortint amb molt més bones sensacions, això sí)...... espero que els dos trams que venen ara em vagin millor.

T1. Aquest cop, aprofitant que és una esprint, he decidit a pedalar i córrer sense mitjons ( era on perdia més temps). Per això m'he ficat, abans de començar a nadar, una mica d'okole a les zones del peu on, en els entrenaments que vaig fer sense mitjons, notava molèsties i/o roçadures. Em calço les sabates de bici, dorsal, gafes, casc i a córrer fins a la sortida. 1:10..... Bon temps, 1 minut menys que l'any anterior.

A la bici surto junt amb Guerau, crec que he agafat un bon aliat per marcar ritme. Aviat enganxem 3 corredors més i, durant el tram trenca cames abans de la pujada a la Mina, formem un grupet d'uns 7 ciclistes.
Just en el moment de començar la pujada em trobo jo portant el ritme del grup, però ara...... cadascú ha de fer el que pugui. Aviat em passen 2 participants a un ritme que no puc seguir. Em fico el xip patidor ( encara que he decidit de prendre-m'ho amb calma a les pujades no hi ha més co..... que apretar) i vaig passant gent poc a poc.
La pujada fa 1500 metres i puja 211 metres positius amb un descanset al mig, calculeu la pendent mitjana.
Abans d'arribar a dalt em trobo a Natalia, ens donem ànims i seguim cadascú amb la seva guerra. Això em fa pensar en Guerau, que no he vist més des de l'inici de l'ascensió, i Gemma que suposo que haurà estat una de les noies que he passat a la natació (era el tram que li feia més por i tenia clar que aniria darrera per evitar cops i poder fer-lo tranquil·la).
Gir a dalt de tot i iniciem el descens amb més compte del que hagués calgut ja que la pujada no estava partida i no volia trobar-me ningú de cara desprès d'alguna corba. A més he portat una bici davant durant una bona estona que feia la tàctica del gos de l'Hortalà.
Trobem "pla" de nou però estic en terra de ningú i hi vaig durant una bona estona. Primer intento forçar però no vull acabar amb les cames rígides a l'hora de començar a córrer, afluixo una mica. Tot i això vaig trobant gent per passar que m'ajuden a vèncer el vent durant pocs segons i em vaig envalentonant fins que m'arriba un tren a bon ritme que no puc perdre, em fico a roda i a viure.
Faig tot el tram des de la rotonda del P&G fins a la volta a la cimentera i tornar amb aquest grup i donant solament 2 relleus. He encertat a ficar-me a roda i agafem al tren que anava davant meu just acabar la baixada abans d'arribar al pont.
Em deixo anar a la darrera posició per anar descordant-me i traient-me les sabates.

T2. Salto de la bici i vaig cap al meu box per penjar-la, treure'm el casc, ficar-me la gorra, calçar-me les Newton i a córrer. Gairebé 1' just, igual que l'any anterior.... aquí no em calia ficar els mitjons al 2014 perquè ja els portava.

Espero haver begut suficient i que hagi fet efecte per no patir en excés durant la cursa a peu. Tinc la boca aspra i espessa del recuperador, la isotònica i el gel que m'he pres durant la bici, ara sol m'apeteix beure aigua. Agafo una ampolleta al primer avituallament, a 15 metres del començament de la cursa, li dono 3 glops i me la tiro per sobre.
Em passa com a la natació, al poc temps començo a ofegar-me i això és el que volia evitar. Miro el gps i em marca un ritme per sota dels 4:00 - ON VAS ANIMAL!!!! Em marco unes pulsacions màximes que sé que les puc mantenir durant tota l'estona, mentalment em busco el 85-88% ( això m'ajuda a passar uns quants metres a bon ritme)  i vaig controlant per no passar-me d'aquí.
El patiment em va passant i sorprenentment vaig a ritme de 4:15, això em dóna moral. Per fi no agonitzo en el tram de cursa a peu.... dir que gaudia seria tirar-me un farol, però el patiment era mínim. De tant en tant em passa algun Walking Death ( un em va sorprendre perquè anava tort i tot) que ja sabia que els acabaria agafant en un moment o altra, també n'hi havia que em passaven i sabia que no els veuria més fins a la meta.
Passen els quilòmetres: 4:09, 4:16, 4:19, 4:13. Al darrer forço el ritme perquè..... que coi....., vaig bé i 1000 metres no deixa de ser una sèrie. No miro el rellotge en tota l'estona, em concentro en portar bon ritme de cames i aixecar genolls com toca. Quan queden pocs metres per acabar sento unes passes que em venen per darrera en intenció d'avançar-me però decideixo de no deixar-me passar i comprovo que encara tinc cames suficients per fer un bon sprint final sense problemes.

El temps final ha estat de 1h 17' i 11", 15" més ràpid que l'any passat. Però el millor han estat les sensacions, d'acabar extenuat l'any anterior a acabar molt bé aquest any.


Els altres serossans han acabat:

Guerau 1h 22' 05"
Natàlia  1h 29' 20"
Gemma 1h 40' 53"

Felicitats a tots/es pel resultat.

PD: he estat comentant amb gent i el tram de natació era més llarg que el 2014...... 150 metres gairebé segurs, i això són 3' menys. Si és cert puc estar molt content.


Salut!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada