divendres, 29 de març del 2013

Tornant a Montllobé.

Seguint amb la intenció d'anar sumant kilòmetres tant amb bici com sense ella avui tenia programat d'anar a fer una ruta curta i a ritme suau per tornar a enganxar a Xavi el "Sioux" al tema del pedal. A última hora l'homenatgejat ha fet la perla i a les 7:30 del matí sortíem a pedalar els germans Albà i jo.

L'essència de la sortida seguia sent la mateixa perquè Pep feia molt temps que no tocava la bici i tampoc era plan de fer-lo rebentar el primer dia. Per això vam decidir d'anar a Montllobé enlloc de Montmaneu.

L'inici de la ruta va ser per la vanqueta del canal direcció a Aitona per creuar la carretera a l'altura del Pont nou i enfilar la primera pujadeta del dia. El camí estava molt gravós i això dificultava l'ascens però el % de pujada era baix i l'hem pogut fer sense problemes.
Un cop dalt planejàvem una bona estona fent l'aproximació a Montllobé, aquest tram ha estat ràpid i entre anècdotes i explicacions varies per part de tots, sobretot de Pep.

Amb 10 Kms recorreguts i 35 minuts de ruta arribàvem a l'inici de la pujada i aquí cadascú havia de fer el que podia. Jo, per seguir amb la intenció de no fer treballar ni el cor ni les cames, des de bon principi he ficat tot el ferro i he anat pujant lentament. Jordi ha anat tota l'estona al capdavant i Pep tancava la filera de 3 sense separar-se gaire de mi.

La pujada no té més que 2 Kms però, tot i estar arreglada de fa poc, té alguna rampa forta i et fa acoplar bé a la bici per pujar sense haver de ficar el peu a terra.
La part de dalt del turó és un trencacames amb tres puja - baixes cada cop més llargs i empinats que et deixen al començament d'una senda-trialera molt divertida i que sempre enllacem amb un tramet molt curt, però tècnic, de 300 metres. Al final hi ha l'opció de fer un salt o anar una mica endarrere per baixar tranquilament. Tots 3 vam escollir saltar, uns amb més fortuna que uns altres, i desprès rodar cap a Massalcoreig i la Granja per acabar de fer algun Km més.

Quan ja estàvem acabant la sortida Pep va voler anar a fer la senda del Picado per veure com havia quedat desprès del seu pas amb la retroexcavadora retocant un parell de punts..... això va ser la seva penitència. Solament havíem de fer 1000 metres de pujada però per ell en va haver prou per acabar de buidar-li les cames. Recordo perfectament l'expressió en arribar a dalt- tinc un greu problema..... si paro m'enganxo i si no paro..... segurament també.
La part positiva era que ja havíem acabat de pujar i ara solament quedava acabar de disfrutar del matí. Tot baixada fins al camí del riu, 1500 metres per camí, senda i trialera que ens deixaven amb molt bones sensacions per anar cap a casa.

Tot i que havíem de fer una ruta curta hem acabat pedalant 31,5 Kms amb 400 metres de desnivell. 2 hores 22 minuts en total i 852 Kcal consumides. Les pulsacions les he anat mantenint a ratlla mantenint-me a la zona 1 com a mitjana tot i que he arribat a pics de 176.