diumenge, 18 de maig del 2014

Arriba l'estiu.

Efectivament el temps ja va canviant i, amb ell, algunes persones que s'havien oblidat de la pràctica del pedal durant els mesos més freds, tornen a treure el pols a les bicis per aprofitar la climatologia favorable.

Jo tenia per davant un altre fi de setmana difícil per treure el cap amb el casc de casa i sortosament, com em passa últimament, he pogut fer-ho sacrificant, com sempre, una mica de temps familiar.

Diumenge teníem el dia de la bicicleta del Club Ciclista Seròs i això em treia totes les opcions de ciclar, fent una sortida mitjanament llarga s'enten, aquest dia. Per això havia de buscar un forat per rodar dissabte.

Buscant companys de ruta, amb carretera no hagués tingut problema però m'interessava agafar la BTT, finalment, gairebé al temps de descompte, es va despenjar Surdet per fer una ruta suau dissabte a les 15:30 de la tarda. La opció m'anava perfecta, sortiria a rodar suau amb Surdet i Sejo i aviat a casa.

A les 15:30, amb puntualitat britànica, iniciàvem la marxa a ritme suau. Surdet es reenganxava a la bici desprès d'una llarga sequera i no sabíem com respondria a un ritme alt, i més tenint en compte la temperatura que es deixava caure a aquesta hora del dia.

La opció de rodar no m'engrescava gaire, tot i que sabia que no podíem ficar-nos a buscar gaire desnivell si volíem acabar tots tres amics. Amb una mica de "puteria" vaig anar a buscar la primera senda amb rapidesa i a primera hora de la marxa.

Per tercer cop consecutiu en les darreres setmanes vam anar a buscar la pujada pel mas de l'Hereu, puja per senda i es fa més entretingut i a més aviat trobes baixades divertides, i aquest cop vam optar per fer la senda nova de la granja enlloc de la Murciana i el Polanski.

Surdet, encara que quedant-se una mica, va anar pujant amb ritme i sense haver de ficar el peu a terra. Encara que no ho semble, la pujada que fas desprès de la senda del mas de l'Hereu és castigadora, va pujant cada vegada amb més % i amb un seguit d'esponetes que demanen que estiguis ben ficat sobre la bici i que tinguis cames suficients.

En acabar la baixada per la senda nova de la Granja, molt divertida per cert encara que ara ja comença a tenir molta terra solta acumulada que la fan més incontrolable, ja tenia bastant cobertes les ganes de baixades i m'era igual planejar o no.

Eren les 16:45 i el sol semblava que havia augmentat d'intensitat, jo començava a patir per la quantitat d'aigua que em quedava i la sensació de sed que tenia. Una bona opció era rodar fins a la Granja d'Escarp i comprar una ampolla d'aigua en algun bar per partir-nos-la i poder seguir pedalant una estona més. Al plantejar la idea no hi va haver objeccions.

Pista fins a la Granja, fins aleshores havíem fet 15 kms en 75 minuts i ara ( amb desnivell favorable i pista asfaltada) en solament 8' més n'havien transcorregut 5 ja.

La parada per repostar aigua no es va allargar massa, un cop vam haver reomplert els bidons ens tornàvem a ficar en moviment per anar a buscar la pista cap a Massalcoreig. Així seguíem rodant i jo tenia l'esperança de poder convèncer-los per anar a pujar a Montllobé.

Va ser un tram molt aliè, no buscàvem en cap moment rodar ràpid solament anàvem a gaudir de la bici i de la companyia. Hi ha cops que t'oblides de perquè vas començar a pedalar i solament mires quan més ràpid has fet una pujada o un recorregut, aleshores és quan més falta et fa una sortideta com aquesta.

En arribar a Massalcoreig vam optar per anar a buscar la carretera pels camins del darrere i així no agafar tant asfalt. Pujades amb pedra i pols però que es poden fer a qualsevol ritme i així arribàvem a la LV-7045, aquí deixo anar un altre cop la idea d'anar a pujar al Montllobé però em trobo amb una negativa ferma.

Acabem passejant per la banqueta del canal fins arribar a les Roques de Sant Formatge i d'allí ja baixem fins a Seròs.

Encara ens han sortit 35 Kms en 132'.

Diumenge al dia de la bicicleta 16 Kms més, si ho sumem tot encara ha estat un fi de setmana productiu.