diumenge, 8 de juliol del 2012

Crash

Dos dies planejant la ruta a fer el fi de setmana. Primer que si dissabte o diumenge, al final diumenge..... tot i que algun "foradelallei" va sortir dissabte. Desprès que si pel terme o cap a Almatret, que si sortim de Seròs o fem un tram en cotxe.
Hem arrencat direcció a Almatret, uns sortint amb bici des de Seròs ( Bolado, Jordi, Vi-nocurof i un servidor) i uns altres des del refugi dels caçadors ( JX i Calú), sobre les 7:00 del matí 6 beteteros amb intenció de fer kilòmetres i acumular desnivell - heu de fer tirades llargues per acostumar el cos si voleu anar a fer la PDF -.
El primer repte del dia ha estat arribar al refugi dels caçadors en 35 minuts per tal de poder arribar a l'hora que ho feien els que venien en cotxe. Hem sortir Bolado i jo a les 7:00 o'clock, Jordi ja ho havia fet una mica abans i Vi-nocurof ho faria una mica més tard, el ritme ha estat alt des del principi per mo haver de forçar la màquina al final si veiem que no arribàvem a temps. La ruta a seguir la més recta, pujant pel Picado, els presseguers del Català (crec) i la pujada del davant del refugi.
Pràcticament no hem obert la boca ni un ni l'altre, el crono anava "on time" però sense sobrar res. Al creuament amb la pista de la Granja a Maials, gairebé el peu de la pujada, ens quedaven 6 minuts i mig de temps per fer el Kilòmetre que ens faltava. Per mala sort a Bolado li ha saltat la cadena abans de la última rampeta i ha perdut mig minut que ha estat el que li ha faltat per fer el temps marcat, jo he arribat en 34 minuts 52 segons.... per pels. Jordi ja hi era i JX i Calú, que venien amb el cotxe també.

Desprès de comentar una mica la jugada i de soltar quatre tonteries ens hem encaminat direcció a Almatret, just aleshores ha arribat Vi-nocurof i em acabat fent tota la ruta els 6.
A partir d'aquí el ritme ha estat més baix (gràcies a Déu) però això no ha impedit que, sobre el km 16 quan feia una hora que havíem sortit de casa, Calú aixeques una pedra amb la roda de darrera que, al passar pel costat del meu cap, m'ha fet girar per mirar i avisar a Bolado per a que no li donés a la cara. Al girar-me he perdut estabilitat, la roda de davant m'ha marxat amb les pedres i la terra que hi havien acumulades a la baixada degut, suposo, a la pluja d'aquesta setmana i he anat a terra.
Sortosament solament he hagut de lamentar unes rascades a la mà esquerra, uns cops al genoll del mateix costat, que solament em molestaven a les pujades quan havia de fer més força, i la palanca del desviador doblegada que ara s'enganxa amb la de sobre quan retorna desprès de ficar el plat gran.

Hem perdut uns 10 minuts recuperant-me de la caiguda, comprovant que tot estava bé i espolsant-me una mica i hem reprès la marxa tal i com estava prevista.
Desprès de baixar una senda feta a la Xallenge 2012 d'Almatret hem pujat per les esponetes de Farrera i hem anat a buscar el Malacate.

Quan hem arribat a baix a l'embassament a Bolado se li ha ficat al cap que la bici no tenia pastilles de fre a la roda de darrera i que s'havia de canviar que no costava gens......... 56 minuts desprès hem reprès la marxa pujant per la Sènia, fent l'huracan Còndor i agafant la pista de les mines, la pista de la Granja i a l'altura de l'entrada al refugi el camí de baixada cap a la gravera de la Vall de Mora. Tot recte fins al poble.

Les dades totals han estat de 56,84 Km i 996 metres de desnivell en 4 hores 55 minuts i 26 segons ( 3 hores 26 minuts 40 segons en moviment). 11,6 Km/h de mitjana ( 16,3 de mitjana en moviment) i 2658 Kcal consumides.

Ara sembla que el genoll em faci una mica més de mal i potser l'espatlla esquerra també, a veure com m'aixecaré demà.