dijous, 12 de juliol del 2012

Passar d'un mont a l'altre.... una experiència mística.

Final dels entrenaments setmanals, dijous al matí sessió de Btt.

El matí començava molt bé, amb l'ajuda d'una clau allen he pogut ficar a lloc la maneta del canvi que desprès de la caiguda de diumenge tocava amb la maneta de sobre i no retornava a lloc. Podria dir que he desmuntat tot el polsador i que he rectificat la posició de la maneta, però no, no m'he tornat un sastre manyes, la clau allen ha servit per fer palanca i desdoblegar la maneta.
A més, tot i que feia sol, a les 9:00 del matí encara feia una temperatura agradable. Aquest punt és important a l'hora d'agafar la bicicleta de muntanya, amb la qual les velocitats no són elevades i les pujades exigeixen bastant i a ritme lent.

Amb tot començava a pedalar a les 9:06, watsapejant amb Pat sobre què havíem de fer per dinar. No tenia intenció de forçar gens la màquina, porto des de diumenge sense parar i les cames es tornen xiclet cada cop que intento ficar-me "gallet" per afrontar una pujada, a més per la nit em tornat a jugar a futbol sala.
Ritme suau, portant cadències mitges altes (entre 80 i 90 rpm) i sense exigir als quàdriceps que s'escalfessin massa aviat.

El primer tram de la ruta ha estat per asfalt, per la carretera vella de Massalcoreig, fins agafar el camí del canal que dóna a la carretera nova de Massalcoreig. A partir d'aquí, un cop creuada la carretera, comença la pujada al Montllobé. Són 225 metres en total, desprès d'haver fet tots els pujabaixes que et trobes quan el cresteges. Les sensacions tant pujant com baixant han estat bones, amb les cames cansades... però bones.

El segon tram ha estat d'enllaç entre Montllobé i la primera pujada cap a Montmaneu, tot per asfalt. Baixant per la carretera de Massalcoreig i desprès agafant la pista de Massalcoreig a la Granja d'Escarp i una mica de la pista de la Granja d'Escarp a Seròs, fins agafar la pujada de l'abocador.
Al peu de la pujada de l'abocador m'he aturat una mica per ingerir un troç de codonyat i AMUNT. L'ascensió és llargueta (sobre els 3 Kms) i amb rampes de fins al 15 i 17%, també s'ha de dir que té algun tram de descans. Desprès de remontar 340 en aquests 3 Kms tocava anar a buscar la baixada. Sense pensar-ho he anat a buscar la senda "Clàssica" per així poder fer desprès la "Polansky" sense gaires complicacions ni pujades. Les sensacions baixant no han estat bones, el terreny estava molt bé però, no sé si anava massa ràpid o es notava l'esgotament de tota la setmana, no em notava segur.

Tercer i últim tram d'avui. Remuntar pel camí del mas de l'hereu, amb les esponetes finals que acaben de ficar la "puntilla" i baixar la "Polansky". La pujada..... bé doncs és una pujada, me l'he agafat amb moooolta calma per mirar d'arribar bé a la baixada, i la baixada malament igual que l'anterior. No m'he trobat bé en cap de les dues, i això m'ha mosquejat molt.

La tornada ha estat ràpida pels plans de la Granja d'Escarp fins trobar l'antipedra del Català, aquí m'he desviat per fer la senda de la "valleta del conde" ( més males sensacions ) i per últim la senda que dóna al camí del riu i cap a casa. Al començar aquesta darrera senda m'ha semblat que la cosa anava millor, com diria el "Sioux" em notava rabosa (guineu) quan agafava les corbes suaus però ràpides del principi, això m'ha donat confiança fins que a la darrera corba que hi ha cap a l'esquerra, que és la més pronunciada, he trobat fang. Instintivament he desenganxat el peu esquerra de la cala, entra la roda de davant i comença a marxar però era salvable però quan ha entrat a la corba la roda del darrera tota la bici ha anat cap a fora. Per un moment m'ha passat el fantasma de la caiguda de diumenge - NOOOOOOOOOO, UNA ALTRA VEGADA NOOOOOOO!!!!!!- He acabat de treure el peu esquerra del pedal i amb tres recolzaments ràpids per reequilibrar-me i adreçar la bici ho he pogut salvar. l'últim tram però l'he fet a ralentí.

37,6 Kms amb 762 m de desnivell en 2 hores 42 minuts ( 14 Km/h de mitjana, ja veieu que el ritme no ha estat matador), 135 bpm de mitjana i 1441 Kcal consumides.

Per la nit el partit de futbol sala m'ha acabat de matar, ara toca descans de cames fins diumenge.