dijous, 2 d’agost del 2012

PEDALS DE FOC 2012, el dia esperat...inici de l'aventura!!!!

Bé arribat el dia esperat desprès de tants dies d'entrenament i patiment directe e indirecte incloent la família, la feina i algun que altre company que sa quedat sense la teva companyia mes d'algun dia, però entenent que l'aventura no era cap cosa fàcil i calia preparar-se per fer un bon paper amb la resta de companys.
Eren les 3 de la tarda amb 38 ºC a la plaça de les escoles i amb el dinar a la boca vam començar a carregar tota la logística als vehicles de cortesia que ens acompanyaven el de Josep del Valento "nomenat cap de Logística de la PDF 2012", i el de Carlos "Calu", amb el seu audi full equip la cosa va ser un pim pam, no hi faltava de res, manxes, cobertes, pneumàtics, farmacioles, gominoles per activar-nos, banyadors, tovalloles i algun que altre calçotet.....i per suposat les màquines, impresionants, netes, impecables, i preparades per rendir a fondo, parlem de les nostres bicicletes.
El viatge va ser divertit ja que ens anàvem comunicant amb els walkis, vam fer parada al Pas d'Aran i Edgar es va menjar un entrepà de magre, pobre, venia esbait la parenta li va treure el son aquella nit...pobre noi!!!
Arribant a cotes altes abans de creuar el túnel de Viella, ens vam donar conte que a l'altra banda estava passant alguna cosa que nosaltres no estàvem acostumats....hi havia boira i fotia un fred que pelava estàvem a 12 ºC en ple mes d'agost al es 6 de la tarda.....ostia pedrin ens vam aborronar en un santiament i tots a buscar les jaketes al les bosses de l'equipatge.
La cosa prometia amb un bon nivell, vam fer una birretes i uns xatets de vi previ al sopar per obrir la gana, desprès a l'Hotel Riu Nere vam sopar de luxe, amb macarrons, torrades amb escalivada i anxoves, sopa d'all i els segons parlem de xai a la brasa, llangonissa o mandonguilles amb sanfaina.....Ummmmm boníssim, bon vi, bona sobretaula i que mes vols?

PRIMER DIA: REFUGI DE CONANGLES-ABADIA DE CASTELLARS.

La nit ha passat volant, hi el sol apuntava quan ens em aixecat a esmorzar, tot encarat als bikes....amb cereals, entrepà, embotits...perfecte.
Davant nostre una ruta betteril totalment reglada des de la boca sud del túnel de Viella (refugi de Conangles). allí començava l'aventura 53 km amb un desnivell acumulat de 1557.
Em sortit una mica tard cap a les 10 del matí em començat a rodar amb molta energia...i el terreny estava perfecte, tret "de alguna piedra en el camino" i Edgar que sabia quedat amb gana i se la menjat.....pinxasso, au ya comencem.
ha estat ràpid i em continuat, ens hem desviat per una trialera on el desenllaç era picat i Natxo Tiriti, ha saltat pel davant, "sa matao natxo"... poca cosa, risa i algun que altre cagament.
La cosa s'anava complicant per que de cada vegada feia mes calor i la cosa tirava amunt, picant, picant....les pujades constants de trams de 12 km amb desnivells de fins el 22 %...la ostia.... em fixat al Vilaller la primera parada i cerveseta ens ho havíem guanyat total portàvem 15 km però la set estava feta, era mercat hi havia molt bon ambient fins hi tot ens han conegut era l'alcalde de Albagés...que feia parada de fruita...molt bon rotllo ens hem omplert les butxaques de fruita de Lleida...gràcies crac!!!!
A Vilaller començava el pit amunt de veritat el Coll de Sesseres amb una altitud 1230 mts, cor de colom...pulsacions al limit del transfer celestial....collons, va, va, va, va si senyor impresionant l'equip està fortissim i es nota l'entrenament i les ganes de triomfar.
En arribar al cim tot era pressa per posar-se al cap davant per iniciar el descens vertiginós fins al poble de Coll, fantàstic el descents tal com ens agrada ràpid, escalons i TrencaKames.
La gana estava feta ens dirigiem cap a Iran, però ens quedava la última pujada per poder veure el plat calent......aserrin aserran em fet el ascents fins a Iran las pendent era tant inclinada que els cel ens feia l'ullet, m'ancanta aquest territori.
Suats i morts de gana em entrat al menjador el menú estava preparat per bikers, amanida, macarrons, bistec i com no un bon caragillo d'anis.
Faltava el mes dur la marxa cap a l'Abadia de Castellars, entre Malpàs i Peranera una carretera esfaltada amb una amplitud total de 2 mts...increible, les gotes de suor baixaven, pel recorregut més fàcil, pel mig de la cara dificultant la visibilitat i encara es feia més dura i enganxosa la pedalada, amb plat petit i tot el desarrollament del canvi, però la cosa es feia dura....la veiem, la veiem...si però era cada vegada que giràvem les paelles de 300 º amb un desnivell de pendent de 17%.....es feia feixuc però sabíem que allí dalt estava la Sala del Cel.....La glòria.

Hora d'arribada 18:00 h. desnivell acumulat 1537 mts, 53 km i 5 h 50 min de pedal.....
Les meves dades:  3299 Kcal consumides, 137 bpm de mitjana ( 186 de màxima), 4 hores 5 minuts en moviment.