diumenge, 30 de juny del 2013

BTT DPN

3 Mesos desprès d'haver de penjar la bici per problemes amb el bessó que al final resulta que venien de l'esquena, avui tornava a debutar Sampi amb la bici de muntanya.

Avui ha estat un d'aquells dies que planifiques la ruta segons les tasques que toquen.

Per dinar teníem paella amb la colla i com sempre que passa això intentem sortir els 4 DPN que pedalem amb BTT, últimament Sampi ens havia abandonat però avui tornava a pedalar de nou.
Handicap 1: Xavi, Martino, el Sioux havia d'anar a demanar l'aigua per poder regar la setmana vinent i a les 8:00 teníem cita obligada amb el guàrdia al terme Fraga.
Handicap 2: Sampi no està en el seu millor moment, 3 mesos és molt de temps, i no pot fer pujades fortes ni trams amb molts sotracs.

La forma de solucionar els dos problemes ha estat fàcil de trobar, tenint en compte que Sampi viu a Fraga: Nosaltres 3 (Jordi, el Sioux i Jo) sortim de Seròs a les 7:00 per estar amb temps de sobra a demanar l'aigua, sobre les 8:15 o 8:20 passem a buscar a Sampi per Fraga, fem una ruteta suau per allí, deixem a Sampi de nou a casa i nosaltres tornem a Seròs de nou. Així tenim l'aigua demanada, Sampi fa una ruta normaleta per començar i nosaltres tenim l'anada i la tornada per forçar el ritme si volem.

Dissabte per la tarda-nit el cunyat demana per la intenció de diumenge, no ens anirà malament que vingui perquè coneix més enllaços, sendes i racons de Fraga ell que Sampi que, al final, no deixa de ser un "forasteret".
Li explico el planing i diu que ja farà cap..... almenys en principi.

Arriba diumenge a les 7:00 i al Tonet solament estem Jordi i jo, ni el que havia de demanar l'aigua ni el cunyat. Com sempre, ara que la tecnologia ho permet, enviem un parell de lines. El Sioux aviat apareix però el cunyat diu que fem via que ha tornat a tenir problemes amb el despertador.

La ruta d'avui es un 75% de pista pistera, això permet rodar ràpid i fer quilòmetres sense problemes.

Avui he sortit amb roba endurera, samarreta ampla, baguies i sabates toves. No esperava patir tant com he patit al principi.
Solament començar amb la pujada del carrer indústria i el cementiri he notat que les cames seguien sense estar bé, em quedava endarrere si no m'esforçava a mantenir el ritme que portaven Xavi i Jordi....... No m'agrada anar així, l'últim sempre acaba passant-ho malament.

Arribem al lloc on s'ha de demanar l'aigua per regar amb temps de sobra, solament hi ha una altra persona esperant al guàrdia i desprès ja li toca a Xavi. Estem 9 minuts parats i tornem a bellugar-nos ara ja per anar a buscar a Sampi.
A l'hora prevista arribem a Fraga, ens fiquem en contacte i, portant nosaltres 20 Kms, comencem la ruta conjunta.

L'inici és amb pujada i, a Antonio que encara està fred, això no pot ser que li vagi bé. Cadascú porta el seu ritme i a dalt ens reagrupem per poder fer petar la xarrada. Crec que tots 4 estem contents de poder tornar a donar-li al pedal junts i per això la ruta és el de menys, aquestes sortides són més socials que físiques o d'entrenament. Tot i això sempre hi ha tramps per exprimir-se i intentar demostrar qui està més fort, tant a les pujades com a les baixades.

Havent pululat una mica per les planes de l'altre costat de la carretera de "Villella" decidim enfilar-nos a Sant Simó, aquesta serà la prova de foc per Sampi, a veure que tal puja.
Agafant el seu ritme va fent progressivament i sembla que ho podrà pujar tot.
Amb Jordi divisem un ciclista que ens va un revolt per damunt, sense dir res comencem a pujar ritme, la pendent augmenta però nosaltres no fiquem més ferro i mantenim la cadència. El ciclista en qüestió sembla adonar-se'n i també augmenta el ritme però, poc a poc, li anem retallant distància - ens el farem petar Jordi!

Ja queda poc per agafar-lo però ell segueix pel camí normal enlloc d'acabar de pujar a l'ermita per la senda, nosaltres no ens podem deixar escapar els passos estrets i amb viratges tancats que fan perfilar la tècnica i deixem el "pique" per acabar de gaudir de la pujada.

Sampi tampoc puja per la senda i ens espera al final del camí de pujada, quan hi arribem ens espera fent unes postures extranyes. Resulta que el metge al que va li ha dit que ho fes de tant en quant i, com que ens havia d'esperar, ha cregut que era un bon moment.
Unes quantes conyes desprès ja hem esmorzat i hem fet la foto dels 4. Ara toca baixar. Antonio, que sembla que s'ha pres la recuperació molt en serio, decideis fer-ho pel camí i nosaltres no dubtem en fer la senda de baixada.

Per desgràcia les pluges li han afectat bastant i els trams tècnics s'han complicat encara una mica més. De totes formes es pot seguir fent tota a sobre de la bici.
Ens tornem a reagrupar i continuem per camí fins arribar a una senda que, més o menys, ens hauria de deixar darrera de l'Espai Oró. L'agafem a veure que passa. Efectivament ens deixa més o menys on volíem, això sí, desprès de baixar una "espona" amb la bici al coll, però la senda ha valgut molt la pena.

Ara solament ens queda separar-nos de Sampi i acabar d'arribar a Seròs.
Pel temps que tenim decidim d'agafar la pista de Fraga fins a Massalcoreig i, si tenim temps, acabar de tornar per la Granja d'Escarp.
Passem pel parking de la Florida, OVERBOOKING a les 10:00 del matí, impressionant, i nosaltres pedalant. Com canvien les coses.
Durant el tram d'asfalt ens fiquem a fer relleus per guanyar temps i acabar de cremar les cames, en aquest moment em torna a venir al cap la mala sensació que havia tingut al principi.... no sé en quin moment m'he tornat a trobar bé, però ara vaig de P...........
Xavi es queda sense aigua i, entre replenar-li la motxilla amb el que teníem nosaltres o parar al bar de Montse de Massalcoreig a comprar aigua i de passada fer una canyeta, optem per parar al bar perquè anem bé de temps.

Havent perdut tot el temps que teníem de més i una mica del de menys, ens toca sortir del bar i apretar el cul per arribar a casa a l'hora. Això sí, les canyes i l'aigua ens han sortit de gratis, és el que té anar a fer un beure a Massalcoreig.

Tornem per la C-45 fent relleus per minimitzar el temps de tornada i aconseguim arribar a casa a l'hora. Ara ens queda tornar-nos a trobar a la piscina per fer un capbussó i anar a fer la paella que ens ha sortit bona, molt bona.

54 Kms, 656 metres de desnivell i 3 hores 41 minuts en total. Tot i ser una sortida social no ha estat malament, no?