dimarts, 2 de juliol del 2013

NEW WORLD RÉCORD!!!!!

Pletòric. Aquesta paraula defineix l'estat amb el que he acabat la sortida de running d'aquest matí.

Per fi m'he decidit i m'he apuntat a la meva primera triatló, el 21 de juny a Saragossa. Sí, jo també m'he preguntat si ens farien nadar a l'Ebre. Serà la modalitat Sprint ( 750 m. nadant, 20 Kms en bici i 5 Km corrent), la meva intenció era buscar-ne una de distància olímpica (1500 m nadant, 40 Kms en bici i 10 Km corrent), però quan ja la tenia escollida me la van canviar de dia i ara m'he hagut de buscar la vida per poder-ne fer almenys una.
Quan he vist que sí, que la inscripció ja estava feta, m'han entrat les presses per entrenar, sobretot la natació. He mirat els temps per fer una estimació del resultat que podria fer. De moment amb les marques que tenia fins ara em sortien uns 90 minuts de cursa (20 de natació, 40 de bici i 25 de córrer, més les transicions) i això extrapolat als darrers resultats d'aquesta cursa en concret m'han donat que podria quedar més o menys.......... en l'últim lloc. PERFECTE ja sé que no cal que intenti agafar peus de ningú nadant, ni rodes en bici, però en els 19 dies que em queden he d'intentar millorar aquestes marques tot el possible.

Per això avui he anat a córrer per mirar en quant temps podria arribar a fer els 5 Kms finals.
No volia sortir de casa fer 5 Kms a "tope" i acabar, m'he plantejat de fer els 12 Kms que faig de tirada normal entre setmana. Els 2 primers molt suaus, solament per escalfar les cames sense cansar-les gens i desprès portar el ritme més alt que pogués mantenir durant 4000 metres, recuperar una mica durant 1000 metres més i agafar el temps dels darrers 5000.

Els 2000 primers han sortit sobre els 6:00 min/km ( 10 Km/h) més exactament a 6:04. Aquí he fet un canvi de ritme una mica brusc mirant de mantenir la cadència de 180 ( cada Km ho controlava durant un minut). Els primers 1000 han caigut en 3:56, estava moltissim bé però sabia que aquest ritme no l'aguantaria el següent kilòmetre. 4 minuts 5 segons més i 2000 a la butxaca, aquest ritme ja m'anava millor i esperava poder mantenir-lo fins acabar aquesta primera tanda. 4:03 i 4:01, no està malament 4000 metres en 16 minuts 5 segons. 4:01 de mitjana que són gairebé 15 Km/h, no m'ho esperava pas.

Els següents 1000 de recuperació al ritme normal 5:03 i tornem-hi.

4:06 el primer objectiu ja ha caigut, esperava poder fer-ho en algun segon menys perquè sóc conscient que a cada km el ritme anirà baixant.
4:01 Ara sí, si pogués mantenir aquest ritme almenys 1000 metres més.
4:02 MOLT BÉ!!! però les cames ja es volen frenar, el següent no anirà tan bé.
4:05 Era d'esperar, i el pitjor és que el següent encara serà més lent.
4:09 M'esperava fer-lo per sobre dels 4:10 tenint en compte l'estat de les cames. No està malament.

20 minuts i 23 segons ( 4:05 min/km) Estic molt satisfet, no esperava fer-ho en tan poc temps.

Però el millor ha vingut desprès, quan analitzava els temps i els ritmes totals. He comptat el temps en que he fet els 10.000 ( que és la referència que tinc sempre) i m'han sortit en 41: 31 Yeeeeeeeepa!!!!! millor temps meu i amb una diferència de 5 minuts.

Demà he d'exprimir-me en natació i mirar de nadar com a mínim 2 cops per setmana, si poden ser 3 millor.

Salut!

2 comentaris:

  1. Molt bé Nano!!! Jo no aguanto aquest ritme gairebé mai, només els dies que estic molt i molt bé, i en cursa...fot-lee!

    ResponElimina
  2. Bueno, ja veus que la càrrega que portava era mínima, per tant estava bé de cames. I la motivació de comprovar el temps que era capaç de fer, i algun que altre truki per no pensar en l'esforç, també hi han fet.

    ResponElimina