diumenge, 24 d’abril del 2011

Road experience

Al final ha estat una setmana amb més poca càrrega de la que m'esperava.

Dimecres i dijous vaig fer les sessions de Fitness com vaig dir però no fico ni els temps ni els treballs perquè van estar molt suaus, en total no vaig estar ni dues hores.

Divendres en blanc perquè va ploure a estonetes gairebé tot el dia.

I dissabte el plat fort. La idea era fer uns 180 Kms amb la "flaca": sortir de Seròs en direcció a Mequinensa, pujar fins a Faió (portet de 4 Kms), seguidament tornar a baixar per fer una altra pujadeta de 4 Kms més fins a la Pobla de Massaluca, tornar a baixar direcció a Riba-roja per desviar-nos expressament per fer el port de la Fatarella (10 Kms més de pujada amb rampes del 12 i el 14%). Després anar cap a Ascó, esmorzar a Vinebre. Tornar a arrencar cap a García, ascensió de 15 Kms fins a la Figuera, seguim cap a Margalef i Bellaguarda (final de les ascensions fortes) i finalment anem cap a Maials i Seròs.

El dia no semblava que acompanyaria massa ja que estava tapat però tot l'equip (Juanjo, Javier, Surdet, Guerau, J. Xavier - cotxe escombra, repórter, cap de logística i assessor- i jo) decidim començar la marxa a les 7:30. Els primers Kms fins a Mequinensa sense problema, tot és pla i el repórter comença la tasca de fotógraf. El primer port, el de Faió, se'm comença a entrabancar, suposo que encara no estaria acostumat a la bici i al meu motor de gasoil de calefacció encara li faltava Kms per escalfar-se correctament. Un cop pujat el port i acabat el tram pla fins al creuament de la Pobla comença el primer descens ( a la primera corva gairebe salto el guardarrail) molt divertit per, seguidament, tornar a pujar aquest cop millor i a partir de la meitat cada cop em trobava més bé amb la bici i de cames. El trajecte transcorre sense problemes ni incidents i amb bona companyia i bromes fins a l'hora d'esmorzar a Vinebre.
Quan tornavem a arrencar després de l'entrepà de truita comença a ploure " que coño, si és una nube de nada" i ens fiquem a pedalar sota 4 gotes d'aigua, als 300 m Guerau punxa i comença a apretar més l'aigua, ens quedem ell i jo sols esperant el cotxe d'assistència. Quan canviem el "gomàtic" sembla que para la pluja i seguim la marxa.
Pujada a la Figuera, per mi fatal, la falta de costum sobre la bici de carretera fa que l'esquena es comenci a queixar i quan arribo a dalt del tot, un altre cop amb pluja, no sé segur si continuar o no. Al final després de deixar que "la nube de nada" escampés una mica sembla que estic millor i segueixo.
Abans d'aribar a Margalef punxa el Surdet, aquest cop no plovia, però tornem a esperar al cotxe d'assistència per ficar la pressió adequada a la roda. Quan ho solucionem, decideixo apretar una mica el ritme per millorar la mitja ("un o altre ha d'estirar" vaig pensar), començo la última ascensió fins a Bellaguarda a bon ritme però poc a poc les lumbars em fan baixar el ritme i arribo per fi a dalt amb més pluja i més cardat que els de Girona.
Quan ens agrupem tots al creuament de Bellaguarda, veiem que el tema pintava molt malament degut a la pluja, així que decidim desmontar les bicis " si ahora empieza lo bueno, casi todo és bajada", ficar-nos tots a la furgo i  donar l'aventura per acabada. Un altre cop l'hem de poder fer sencera.

Al final, tot i l'escurçada de recorregut, van sortir 140 Kms amb 2500m de desnivell positiu (suposo que si l'haguessim fet tota hauriem fet 180 Kms amb uns 2700m), 7h i 50m desde que vam sortir de Seròs ( 5h 55m de pedal- vam parar 3 cops per culpa de l'aigua, les 2 punxades i a esmorzar-) 142 ppm de mitjana i 6442 kcal cremades ( per les ppm i les Kcal també compten les estones parats).
Super satisfet, llàstima de no poder acabar de fer els Kms previstos. Ara a veure com reaccionen les cames i l'esquena.

2 comentaris:

  1. eso si es una prova d'esfroç i de superació, xavalin
    un canvi de rodes groses a fines sempre te algunes ventatges i inconvenients esquena mans cervicals jajaja

    ja saps que sempre que vulguis faig de cotxe logistica lo cuñao fotografiador


    la pròxima ja serà pedalant tambe si puc clar.

    ResponElimina
  2. Home, la veritat és que m'ho vaig passar molt bé, però veient les fotos sóc l'únic que no té pnita de ciclista, jejejeje.

    ResponElimina