dissabte, 19 de maig del 2012

.... i per postres Sant Simó.

Aprofitant que dissabte pel matí no tenia cap partit de futbol i veient que el temps pel fi de setmana es complicava a partir de dissabte per la tarda, vam decidir de sortir a pedalar, amb Josep Xavier, Jordi i Delfi, dissabte a les 8:00.

A les 7:30 marxàvem de Seròs amb els cotxes direcció Fraga. 7:45 al lloc i comencem a descarregar les bicis. 8:05 inici de la ruta.

Comencem pujant per senda igual que l'altre cop però abans de començar ja havia avisat a Josep X. que la primera senda que vam fer l'altre dia avui millor no fer-la perquè era massa tècnica i podia ser que comencéssim malament el dia.
De la senda passem a camí i, asserrin asserran, anem pujant uns amb més destresa que altres però de moment sense problemes.
Ja em marcat el primer pic de la sortida i ara toca començar a baixar, primer ens embotim per uns sembrats per poder arribar a la senda a fer, i quan la trobem començo a descendre en primer lloc intentant guanyar distància per mirar de fer alguna foto curiosa per poder penjar. Senda-trialera amb forta pendent i amb el terra sec que feia difícil deturar la bici encara que anessis amb els frens apretats al màxim, tenia poques corbes però les que hi havia eren pronunciades i per tant difícils d'agafar. El tram bo està gairebé al final on hi ha un pi al mig de la traça i un troç amb escaletes petites però seguides. Aquí he decidit parar per tirar les fotos.

Desprès d'aquest primer tram més difícil la senda s'aplana i es torna més ratolinera i juguona fins arribar al pont que passa per sota la carretera.

Hem creuat a l'altre costat de carretera i hem començat a pujar de nou, un altre cop per senda. Algun tram una mica més complicat on hi ha hagut algun peu a terra, però res que no es pogués superar. Igual que l'altre cop la pujada per senda ens ha portat a una pujada per camí, aquest cop més complicada que l'anterior. La primera ha estat més llarga però era camí en bon estat, aquesta estava plena de lloses soltes que feien que haguessis d'estar reequilibran-te tota l'estona. Un parell de passos de Cor de colom i s'arriba a dalt del tot (hi ha un indicatiu del Gr i Pr ) a partir d'aquí hem planejat una mica (no sé si ha arribat a 1 Km) i hem agafat una altra baixada, jo pensava que faríem la que vaig fer l'altre cop que vaig venir amb Josep Xavier, Calú i Bolado però el Sherpa (Josep X.) ha decidit de fer-ne una altra. Ha estat molt divertida, en aquest costat de turó les baixades no són tan pronunciades i deixen que les sendes serpentegin una mica més fent algun salt d'espona.

De nou tornàvem a ser a baix, hem decidit de menjar abans de tornar a emprendre la pujada, que seria pel mateix lloc que hem fet l'anterior. Per tant més pedra solta i més Cor de Colom, i tornem a planejar per buscar la tercera baixada del dia. Aquest cop una mica més lluny que l'anterior. Bona senda, amb alguna escaleta que es podia saltar i que la feia més divertida. Ens ha portat a la vora d'un pontet, el terra estava una mica tou i hi havia moltes canyes al costat de la senda per tant devia haver-hi algun pas d'aigua a la vora.

En aquest punt ens hem mirat el rellotge i, veient que encara teníem temps, hem enfilat la pujada a Sant Simó. Pujada llarga però portadora, l'última part l'hem feta per una senda fàcil de fer si no fos per les tres corbes tancades que té. A Sant Simó foto de rigor i tornem a baixar, aquest cop per la mateixa baixada que vam fer el dia de la faldeta per anar fins als cotxes. És una baixada llarga i poc complicada si vas a la velocitat que toca.

Al ser a baix encara ens hem atrevit a remuntar un altre cop per fer la baixada definitiva però Delfi ja anava tocat i abans d'arribar a dalt hem fet mitja volta i hem tornat a baixar pel mateix lloc que havíem pujat.

Tot i l'explicació tan llarga que he fet solament hem fet 26,35 Km, això sí 999 metres de desnivell acumulat. 3 hores 9 minuts en total ( 2 hores 20 de pedal) i 1539 Kcal consumides.

1. be els noms encara no els tinc del tot controlats pero podirem dir que lguna ja li podem dir

COR DE COLOM pom pom pom

la llargueta li podriem anomenar la del sheriff perque vas pal costat de l'ancantilat

i l'altra la de retorn li podiem dir

ves si tua agafo rotllo canço del paio aquell, que us he fet un quiebro

lo tereny de l'altre costat de riu dona i dona ehh

lo dos voluntaris gatitos del dissabte van disfrutar ehhhhh majets

1. Los noms tu mateix. Però a la que agafem per anar al cotxe li diria "vuelta a casa" com a la pista d'esquí.

En Jordi i Delfi no hi he parlat per saber si els va anar la sortida o s'estimen més rodar.

A veure si es deixen llegir per aquí.