dimarts, 1 de maig del 2012

Un vici nou la Bici nova

6:30 a.m. peus a terra per mirar de fer la ruta que ahir em vaig marcar, 32 Kms sobre plànol amb uns 600 metres de desnivell. La intenció era provar com funciona Cleo en la configuració més de Marató, la setmana passada a Fraga vaig veure que amb els 140 de la forquilla i l'esmorteidor obert funciona molt molt bé per fer rutes més all montain - enduro.

Com fins ara és avitual Paula s'ha  comportat per la nit i he aconseguit dormir 5 horetes gairebé "del tirón". A les 7:00 arrancava, la forquilla escurçada a 110 mm i l'esmorteidor amb el pro-pedal més dur. La posició és molt bona per la finalitat que té aquesta configuració de suspensions, la forquilla és més curta i més dura, la posició del cos més baixa i per tant més aerodinàmica ( el fet que el quadre sigui llarg ajuda ) i el propedal dur fa que pedalant assegut no contaminis gairebé gens ( si el fiques obert tampoc es nota molt ) però sí que absorbeix cops durs per això no cal patir de trencar res.

Sabent que anava amb el temps just perquè havia de ser a casa, com a molt tard, a les 8:45 he començat a ritme d'escalfament (per no petar al Km 3) però augmentant ràpidament. Aviat he notat que la sessió d'ahir a la nit ho havia passat desapercebuda. He intentat mantenir continuament un ritme de 20 Km/h sabent que per pla havia d'anar una mica per sobre perquè a les pujades la velocitat baixaria.
1r punt de control el refugi, he pujat pel camí més ràpid 10.8 Km, amb 33 minuts 30 segons el temps per mi és boníssim però no sabia si seria suficient per poder fer tota la ruta amb 105 minuts.
El següent punt que tenia de referència era el desviament del camí de Montmaneu per anar a fer la senda nova de la S. Hi he anat per pista, baixant del refugi fins al mas de Manxò agafant la pista de les mines desprès i el camí de Montmaneu des del principi. He arribat amb 50 minuts, encara havia de fer la senda de baixada, remuntar per la senda de la Cabra, baixar el Boc i pujar l'Espessa balaguera per tornar a agafar pista i recuperar un bon ritme. En aquest moment he dubtat d'escurçar, no fer les sendes i seguir pel camí així feia uns 7 Kms menys i a més podia portar un ritme millor però...... ja que havia fet l'esforç d'arribar fins allí no em deixaria de fer dues sendes PM per culpa del temps.
He acabat el tram de sendes en 30 minuts justos, així que amb 80 minuts ja tornava a ser al camí per anar a buscar la baixada dels pantans de la Granja, passar per l'abocador i agafar la pista de la Granja a Seròs. Això representaven 13 kms més i els havia de fer en 25 minuts.

Gairebé ho aconsegueixo, al final he estat 108 minuts per fer els 35,8 Kms de la ruta. He disfrutat com un nen petit patint als trams de pujada i divertint-me als de baixada. Tot i no fer el temps previst he acabat molt content de poder mantenir un ritme mig de 19,8 Km/h durant tant temps i amb una altura acumulada de 650 m (702 segons google earth). 165 bpm de mitjana i 1627 Kcal consumides.