dimarts, 30 de juliol del 2013

Els cards, bon entrenament de tècnica.

Aleix torna a tenir vacances, això vol dir que ens anirem veient per fer sortides amb la BTT. De moment ja vam sortir junts diumenge i avui hi hem tornat.

La sortida de diumenge va ser per Almatret, un puja - baixa continu fent un 80% de senda. Avui hem fet una cosa intermitja i hem inclòs molta més pista i camí a la ruta.

Sortint del poliesportiu hem anat direcció Aitona per camí fins passar el pont nou i iniciar una pujadeta que ens ha deixat a llitera del terme Aitona.

Hem fet un tram per camí asfaltat dirigint-nos al camí Tamarit per anar a la Cobil i desprès, per la banqueta del canal, arribar a la carretera de Massalcoreig.
Més asfalt, aquest cop per carretera fins agafar el camí de desprès de la carretera vella que et deixa passat el poble de Massalcoreig per seguir per pista, asfaltada un altre cop, direcció la Granja d'Escarp.

La velocitat fins arribar a la Granja, degut al tipus de via pel que hem circulat, ha estat molt alt arribant a fer els 19,5 Kms que ens han deixat al peu de la cantera Llúcia en 60 minuts justos ( per tant a 19,5 Km/h de mitjana). A partir d'ara les coses han canviat.

La pujada continuada de la pedrera, passant per l'antic abocador, i acabant fent la Belladona té gairebé 4,5 Kms i 280 metres de desnivell ( crec que ja ho he ficat alguna altra vegada). És una de les dues clàssiques de pujada de la zona, l'altra és la costa de l'Engibós.
28 minuts després de començar l'ascens hem arribat dalt del tot, hem parat un moment per menjar una mica i decidir què fèiem.

Aviat hem quedat d'acord en fer la "cabra" de baixada, perquè feia molt de temps que no ho fèiem en aquest sentit ni un ni l'altre, i així al acabar tornaríem a emprendre més pista per rodar una mica més fins al refugi. En acabar tornar per la part del darrera d'aquest, fent la senda nova de la xallenge 2013 i tornar per la via ràpida passant pel ranxo del Picado.

El primer que havíem de fer ara era el puja- baixa mot curt que et deixa al camí de l'espessa balaguera. La baixada l'hem feta per una senda-trialera de poc més de 30 metres que et deixa a la part més baixa d'aquesta valleta per seguir pujant pel camí habitual.

Tal i com ens anàvem apropant a l'inici de la baixada el ritme, involuntariament, anava augmentant.

Comença la baixada, primer fas el pas per camí pedregós que tenen en comú la "S" la "Cabra" i el "Boc". Hem hagut de baixar de la bici per sortejar un pi que està tallant el camí, i ràpidament em enfilat de nou la senda, en aquest tram ja solament pots escollir entre la "Cabra" o el "Boc". Nosaltres hem seguit amb l'itinerari que teníem pensat.

La Cabra: És una senda molt ràpida, amb algun tram complicat degut a la velocitat, algun recte involuntari, moltes corbes peraltades per fer mitjos wallrides, algun saltet, i molts molts cards a banda i banda que, si vas per la traçada que toque, no molesten, però si comets algun error no dubten en deixar-se notar en cames i mans. Seria una bona forma de fer millorar la tècnica de molts.
Ha estat molt divertida, a més hi ha algun salt molt molt baix, de poc més de 30 cm que et fan pujar l'adrenalina i augmentar encara més el ritme.
L'hem acabada passant per l'enllaç que evita passar per davant de les caixes d'abelles, aquest troç de senda al final, quan hauries de començar a pujar per fer la "S" a l'inrevés, es tapa una mica però el pas encara s'endevina. I al final has de baixar de la bici per sortejar un fil de pastor elèctric que està a un pam del terra.

Tornem a agafar pista, això per nosaltres avui era sinònim de portar ritme alt, fins arribar al refugi.

El final l'hem fet tal i com teníem pensat, passant per la senda de darrera del refugi i anant per camí fins a Seròs passant per davant del "ranxo del Picado".
Tal i com anàvem atançant-nos al ranxo m'anaven venint al cap les històries que em va contar Mòdol de la seva sortida del diumenge i un gos com un ruc que els va sortir en aquest pas. Sense mirar per on es movia Aleix he engranat la marxa més llarga i no esperat ningú - si han de mossar algú que mossen a l'últim -. Del que no m'he adonat és que Aleix ha degut fer el mateix pensament que jo i el portava apegat al clatell.

Per acabar hem pedalat de tornada per la vora del riu i el carretalà asserrin asserran.

Hem fet 44 Kms i 600 metres de desnivell en 2 hores 35 minuts.